ونزوئلا در خصوص دخالت آمریکا در این کشور بیانیه صادر کرد

به گزارش مجله آزمون اول، جمهوری بولیواری ونزوئلا در خصوص دخالت اخیر نیروهای مزدور و مورد حمایت دولت آمریکا برای ایجاد ترور و وحشت، نقض حاکمیت ملی و سرنگونی حکومت منتخب مردم این کشور بیانیه رسمی صادر کرد.

ونزوئلا در خصوص دخالت آمریکا در این کشور بیانیه صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، جمهوری بولیواری ونزوئلا در خصوص دخالت اخیر نیروهای مزدور و مورد حمایت دولت آمریکا برای ایجاد ترور و وحشت، نقض حاکمیت ملی و سرنگونی حکومت منتخب مردم این کشور بیانیه رسمی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

جمهوری بولیواری ونزوئلا، حملات اخیر مزدورانه و تروریستی را که از سرزمین جمهوری کلمبیا سازمان دهی شده و توسط مأموران ایالات متحده آمریکا، علیه صلح، دموکراسی و حاکمیت ونزوئلا برنامه ریزی شده است را به آگاهی جامعه بین المللی می رساند.

در بامداد روز 3 می، نیروی های مسلح ملی بولیواری (FANB) کوشش گروه های مزدور برای فرود در سواحل ایالت لاگوایرا که قصد انجام اقدامات تروریستی علیه مقامات دولت ونزوئلا و صلح جمهوری را داشتند، شکست داد .

در این عملیات نافرجام ، چندین تروریست عقب نشینی کردند و افراد دیگری نیز دستگیر شدند و محموله بزرگی از سلاح، وسایل نقلیه و مواد جنگی نیز توقیف شد. یکی از دستگیرشدگان اعتراف کرد که یک عامل حرفه ای اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) ایالات متحده است.

در ساعات عصر، نظامیان ونزوئلایی خائن و یک عضو سابق نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده مسئولیت این عملیات ناکام را بر عهده گرفتند و تأیید کردند که این حمله در خاک جمهوری کلمبیا برنامه ریزی و ساماندهی شده بود و کشتی های مسلح از محدوده سرزمینی این کشور حرکت نموده بودند .

این حمله جدید به اقدامات تهاجمی و تحریک آمیزی که ایالات متحده علیه ونزوئلا ترتیب داده است اضافه می گردد، مانند استقرار نظامی غیر موجه و بسیار گسترده در فرماندهی جنوب در آب های دریای کارائیب؛ کوشش مکرر برای نشان دادن دخالت ونزوئلا در فعالیت های قاچاق مواد مخدر به وسیله اتهامات بی اساس؛ تجاوز شدید یک کشتی با پرچم پرتغال Resolute علیه یک ناو دریایی ونزوئلا و فرار متعاقب آن به سوی آب های منطقه ای کشورهای عضو ناتو در کارائیب، و همه این ها به همراه با موج بی وقفه اظهارات خصمانه از سوی مقامات عالی آمریکایی، از جمله وزیر امور خارجه، مایک پومپئو و نماینده ویژه، الیوت آبرامز، که با اعلام سقوط قریب الوقوع ونزوئلا به خود می بالند .

جمهوری بولیواری ونزوئلا دولت های دونالد ترامپ و ایوان دوکه را مسئول عواقب غیرقابل پیش بینی و خطرناک این موج تحریکات و تجاوزهای مزدورانه علیه مردم ونزوئلا می داند و تصمیم بی قیدوشرط خود برای دفاع از سرزمین، حاکمیت، دموکراسی و صلح مردم ونزوئلا را اعلام می کند.

به همین ترتیب، ونزوئلا به دبیر کل، شورای امنیت و سایر ارگان های سازمان ملل متحد هشدار می دهد، که این اقدامات علاوه بر نقض قطعنامه 42/9 شورای حقوق بشر و قطعنامه 74/138 مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه استفاده از مزدوران به عنوان ابزاری برای نقض حقوق بشر و متوقف کردن اِعمال حق مردم برای خودمختاری، در بحبوحه این بیماری همه گیر دنیای، منجر به بی اعتنایی به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای متوقف کردن خصومت ها در دنیا است .

کاراکاس، 04 می 2020

4129/

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10997

به "ونزوئلا در خصوص دخالت آمریکا در این کشور بیانیه صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا در خصوص دخالت آمریکا در این کشور بیانیه صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید