چرا مبتلایان کرونا نمی توانند روزه بگیرند؟

به گزارش مجله آزمون اول، یک متخصص بیماریهای عفونی نامشخص بودن سیر بیماری کرونا را مهم ترین عامل برای ممنوعیت روزه برای مبتلایان کرونا بیان کرد.

چرا مبتلایان کرونا نمی توانند روزه بگیرند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر فیض الله منصوری با بیان اینکه روزه داری شرعا برای افراد بیمار واجب نیست، گفت: به همین دلیل توصیه می گردد بیماران مبتلا به کرونا از دریافت روزه اجتناب نمایند.

وی اضافه نمود: بیماری کرونا، بیماری است که سیر آن چندان تعیین نیست و امکان بدحال شدن افراد در هر زمان از سیر بیماری وجود دارد، بنابراین توصیه می گردد افراد در صورت ابتلا به کرونا از دریافت روزه خودداری نمایند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات درمانی در دوران ابتلا به کرونا استفاده بسیار از مایعات است، بنابراین بیماران مبتلا به کرونا احتیاج دارند که در شبانه روز حجم زیادی از مایعات مصرف نمایند و این هم علت دیگری است که توصیه می گردد این بیماران روزه نگیرند.

منصوری گفت: توصیه این است که افراد بعد از بهبودی کامل و گذراندن دوران نقاهت اقدام به دریافت روزه نمایند.

این متخصص بیماریهای عفونی به سیر افزایشی مبتلایان کرونا هم اشاره نمود و اضافه نمود: متاسفانه در حال حاضر تمام بخش های کرونایی در حال پرشدن هستند و کادر بهداشت و درمان به شدت خسته است، بنابراین از تمام افراد می خواهیم رعایت پروتکل ها را بصورت جدی در دستور کار قرار دهند.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24230

به "چرا مبتلایان کرونا نمی توانند روزه بگیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مبتلایان کرونا نمی توانند روزه بگیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید