جذابیت های معماری در سفر به کانادا

به گزارش مجله آزمون اول، کانادا کشوری با تنوع فرهنگی و جغرافیایی بسیار زیاد است. این کشور دارای شهرهای متعددی است که هر کدام معماری منحصر به فرد خود را دارند. در سفر به کانادا، گردشگران می توانند از طراحی معماری و سبک های ساختمان سازی متنوعی لذت ببرند. معماری کانادا ترکیبی از سبک های بومی، اروپایی و آمریکای شمالی است. در این مقاله برخی از برجسته ترین جاذبه های معماری در شهرهای مختلف کانادا معرفی می شود تا گردشگران بتوانند در سفر خود از آنها دیدن کنند.

جذابیت های معماری در سفر به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت روز تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جذابیت های معماری مونترال

مونترال یکی از پرجمعیت ترین و پویاترین شهرهای کانادا است. این شهر دارای معماری های زیبا و منحصر به فردی است که ارزش دیدن دارند.

برج مونترال

این برج مخابراتی با ارتفاع 176 متر نماد شهر مونترال به شمار می آید. برج مونترال در سال 1976 به مناسبت برگزاری المپیک تابستانی ساخته شد و توسط معمار مشهور فرانسوی، روژه تایون طراحی گردید. این برج یکی از بلندترین سازه های انتشار باز در جهان است و دیدن آن یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در مونترال محسوب می شود.

کلیسای نوتردام مونترال

این کلیسا با سبک معماری نو-گوتیک در قرن نوزدهم ساخته شده و یکی از زیباترین نمونه های معماری کلیسا در آمریکای شمالی است. دو برج بلند کلیسا و شیشه کاری های رنگی آن از ویژگی های بارز این بنای تاریخی است.

محله کبک قدیم

این محله تاریخی واقع در مرکز شهر مونترال، حاوی خانه ها و ساختمان هایی به سبک اروپایی است که قدمت برخی از آنها به قرن هفدهم باز می گردد. کوچه پستچی ها، میدان سن لویی و کلیسای نوتردام بونسکورز از جاذبه های دیدنی این محله تاریخی هستند.

جذابیت های معماری تورونتو

تورونتو بزرگترین شهر کانادا است و معماری متنوعی دارد. این شهر ترکیبی از ساختمان های آسمان خراش مدرن و سازه های تاریخی است.

برج CN

این برج ارتباطات 553 متری که تا سال 2007 بلندترین سازه در جهان بود، نماد شهر تورونتو محسوب می شود. برج CN دارای معماری منحصر به فردی است و منظره بسیار زیبایی از شهر تورونتو را به نمایش می گذارد.

رویال انتاریو موزه

این موزه که در سال 1914 افتتاح شده، دارای معماری منحصر به فردی به سبک رمانسک است. این ساختمان تاریخی حاوی مجموعه ای ارزشمند از آثار هنری و فرهنگی است.

کاخ دادگستری اوزگود هال

این ساختمان باشکوه که در سال 1857 ساخته شده، از نمونه های زیبای معماری ویکتوریایی در تورونتو است. گنبد مرکزی، ستون ها و نمای سنگی زیبای این بنا آن را به یکی از جاذبه های معماری تورونتو تبدیل کرده است.

جذابیت های معماری اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا شهری آرام با معماری زیبا است. بناهای دولتی و تاریخی بسیاری در اتاوا وجود دارد.

ساختمان پارلمان

ساختمان پارلمان کانادا با معماری نئو گوتیک خود یکی از شناخته شده ترین نمادهای ملی این کشور به شمار می آید. این سازه عظیم دارای برج های بلند، طاق های تیزه دار و حجاری های ظریفی است که در بین سالهای 1859 تا 1927 ساخته شده است.

کلیسای نوتردام اتاوا

این کلیسای کاتولیک در قرن نوزدهم به سبک نئو گوتیک ساخته شده و دارای دو برج بلند و ویترای های رنگی زیبایی است. این کلیسا یکی از نخستین ساختمان هایی بود که پس از تاسیس شهر اتاوا ساخته شد.

کاخ ریدو

این عمارت تاریخی که محل اقامت نخست وزیر کانادا است، نمونه بارزی از معماری ویکتوریایی است. اتاق های زیبا، راهروها و نمای بیرونی سنگی کاخ ریدو از جاذبه های دیدنی اتاوا محسوب می شوند.

جذابیت های معماری کبک سیتی

شهر کبک سیتی که در استان کبک واقع شده، دارای معماری و فرهنگی غنی است که بازتابی از تاریخ استعمار فرانسه در این منطقه است.

شهر قدیم کبک

منطقه شهر قدیم کبک که درون دیوارهای شهر تاریخی قرار دارد، حاوی خیابان ها، ساختمان ها و قلعه ای به سبک اروپای قرن 17 است. این منطقه در سال 1985 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

هتل فرونتناک

این هتل تاریخی که در سال 1893 ساخته شده، دارای معماری زیبایی در سبک رمانسک است. بام پلکانی، برج های گرد، نمای سنگی و اتاق های زیبای این هتل آن را به یک جاذبه معماری مبدل کرده اند.

موزه هنرهای زیبا

این موزه که در سال 1933 تاسیس شده، دارای معماری مدرنی به سبک آرت دکو است. نمای سفید، سقف شیبدار، پله های مارپیچ و پنجره های عریض از ویژگی های بارز بنا هستند.

جذابیت های معماری ونکوور

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای کانادا از لحاظ معماری است که ترکیبی از سبک های مدرن و کلاسیک را به نمایش می گذارد.

کتابخانه عمومی ونکوور

این کتابخانه مرکزی با معماری مدرن خود از برجسته ترین نمادهای معماری معاصر در ونکوور است. سقف موجدار، شبکه بندی فلزی و نورپردازی زیبا از ویژگی های این بنای بی نظیر هستند.

خانه اپرای ونکوور

این ساختمان اپرا که در سال 1989 تکمیل شد، دارای طراحی منحصر به فردی به سبک دکانستراکتیویسم هلندی است. فرم هندسی، سقف شیبدار و نمای فلزی آبی رنگ از ویژگی های بارز این بنای شاخص می باشند.

کاتدرال کرایست چرچ

این کلیسای انگلیکن با سبک معماری گوتیک در قرن بیستم ساخته شده و دارای معماری زیبایی است. برج ناقوس، پنجره های ویترایی و سقف طاقدار از ویژگی های این کلیسای تاریخی هستند.

بنای قانونگذاری بریتیش کلمبیا

این سازه نئو باروک در سال 1898 ساخته شده و امروزه محل پارلمان ایالت بریتیش کلمبیا است. گنبد مرکزی، ستون های بلند و جزئیات مجسمه ای ظریف از ویژگی های این بنای تاریخی زیبا هستند.

جذابیت های معماری کالگری

شهر کالگری مرکز استان آلبرتا، دارای آسمان خراش های مدرن و همچنین ساختمان های تاریخی است.

برج کالگری

این برج ارتباطات 191 متری که در سال 1968 به بهره برداری رسید، معماری منحصر به فردی در سبک مدرن دارد. با نگاهی به برج کالگری می توان تصویری از رشد و توسعه این شهر در دهه 1960 میلادی به دست آورد.

ساختمان شهرداری کالگری

ساختمان شهرداری کالگری که در سال 1911 ساخته شده، دارای معماری زیبایی در سبک رمانسک است. این بنا حاوی جزئیات معماری ظریف و سنگ تراشی های دقیق است.

مرکز گلنبو

این مرکز فرهنگی و هنری واقع در کالگری، دارای طراحی معماری جسورانه ای در سبک دکانستراکتیویسم است. سقف شیبدار، بام های مثلثی و حجم های هندسی از ویژگی های این بنای مدرن هستند.

جذابیت های معماری هالیفکس

هالیفکس در استان نوااسکوشیا واقع شده و دارای بناهایی با معماری های مختلف از سبک رمانسک گرفته تا مدرن است.

ساختمان پارلمان نوااسکوشیا

ساختمان پارلمان ایالتی نوااسکوشیا نمونه زیبایی از معماری نئوکلاسیک است که در سال 1863 ساخته شده است. ستون ها و سرستون های یونانی، گنبد و نمای سنگی از ویژگی های این بنا هستند.

کتابخانه عمومی هالیفکس

این کتابخانه در سال 1951 با الهام از معماری مدرن ساخته شده و دارای طراحی منحصر به فردی است. این بنا با اشکال هندسی، دیوارهای شیشه ای و فضای داخلی باز خود نماد معماری نوگرا در هالیفکس محسوب می شود.

ایستگاه قطار ویال نووا

این ایستگاه قطار که در سال 1931 ساخته شده، دارای ظاهری شبیه یک کاخ است. ستون ها، گنبدها، پلکان ها و آجرکاری های ظریف زیبایی خاصی به این بنای تاریخی داده اند.

در مجموع

کانادا کشوری است که تنوع زیادی در معماری شهرهای مختلف آن دیده می شود. از سبک های بومی و تاریخی گرفته تا معماری مدرن، همه در کنار هم زیبایی و هویت منحصر به فردی به شهرهای کانادا بخشیده اند. بناهای تاریخی، موزه ها، کلیساها، آسمان خراش ها و سایر سازه های معماری شاخص، هر کدام به نوعی داستان تکامل شهرهای کانادا را بازگو می کنند. علاقمندان به معماری می توانند با سفر به این کشور و دیدن این آثار، لذت ویژه ای را تجربه نمایند.

انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5287

به "جذابیت های معماری در سفر به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت های معماری در سفر به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید