8 رشته پیشنهادی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

به گزارش مجله آزمون اول، بیشتر دانشجویان رشته های پرآوازه ای را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور انتخاب می نمایند. ولی بیشتر آن ها از سایر رشته ها برای ادامه تحصیل در خارج بی اطلاع هستند. در ادامه 8 رشته تحصیلی در خارج از کشور معرفی خواهد شد که شاید در نگاه اول در لیست گزینه های انتخابی دانشجویان قرار نگیرد ولی با شناخت بیشتر می توانند در ردیف موارد انتخابی قرار گیرند.

8 رشته پیشنهادی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

مطالعات زبان ، رشته های فرهنگ و هنر، علوم سیاسی و مهندسی، پزشکی و ارتباطات، گزینه هایی هستند که بیشترین میزان جذب دانشجو را دارند.

1. آرایشگری

استاندارهای معروف زیبایی می توانند به سرعت تغییر نمایند، ولی فرهنگ هر کشوری تعریف خاصی را از مشخصه های زیبایی برای خود دارد. در کلیه مراکز آموزشی زیبایی لندن ،از عالی ترین تا معمولی ترین آن ها، همگی برای تمرین روش های بافت مو از مدل های رایج در روستاهای غنا استفاده می نمایند تا بدین ترتیب امکان گسترش دانش و مهارت فرد را در سطح بین المللی ارتقا دهند.برنامه های آموزشی رشته مطالعات آرایشگری در خارج از کشور فقط مختص به مو و آرایش نیست، بلکه سایر موارد نظیر مانیکور و پدیکور نیز در بسیاری از کشورها و در سطوح مختلف مدنظر قرار داده شده است.

2. ستاره شناسی

مطالعات اجرام آسمانی که سیاره ما نیز یکی از آن ها محسوب می گردد، بی شک کار جالبی است. بهترین نقطه برای آغاز این کار نیز مطالعه درخصوص وقایعی است که در آسمان شب رخ می دهد و می تواند تصویر روشنی از این رشته به شما بدهد.نقاط بکر بسیاری در سراسر کره زمین برای رصد آسمان شب وجود دارد و جالب تر اینکه این نقاط صرفا در ایالات متحده یا انگلستان نیست. درحقیقت، در حدود نیمی از سال امکان رویت اجرام آسمانی کهکشان راه شیری در شب های نیمکره شمالی وجود ندارد. بعبارت دیگر، ستاره شناسانی که در ابتدای راه قرار دارند باید تا حدامکان به نقاط مختلف سفرنمایند تا تجربه های ارزشمندی برای مطالعه بدست آورند.دانشجویان نه تنها فرصت های ارزشمند و نابی را برای مطالعه بدست می آورند که انجام آن در خانه محال است بلکه می توانند از تکنولوژی های جدید برای انجام مطالعات استفاده نموده و نیز دانش خود را در مورد ویژگی های فرهنگی اجرام آسمانی در سایر فرهنگ ها بالا ببرند.

3. مدیریت

بی شک همه این جمله معروف را شنیده اند که مدیران ساخته نمی شوند بلکه زاده می شوند، ولی تاریخ بارها دستخوش تغییر شده و خلاف این جمله را ثابت نموده است. بی شک مدیران برای این کار تربیت می شوند و برای دانشجویانی که علاقه مند به توسعه توانایی های مدیریتی خود هستند ادامه تحصیل در این رشته در خارج از کشور فرصت مناسبی است. توانایی مدیریت بویژه در صنعت بسیار حائز اهمیت است، و دانشجویان می توانند پیچیدگی های راهنمایی نیروی انسانی را به طرق مختلف در زندگی یاد بگیرند. در دنیای مدرن امروز، دو عامل اصلی هنر مدیریت شامل توانایی تشخیص تفاوت های افراد و به کارگیری هدفمند آن ها در کنار یکدیگر است. فراگیری روش های مدیریت در خارج زمینه را برای شکوفایی استعدادها و توانایی مدیریتی دانشجویان فراهم می نماید.

4. تصویرسازی و انیمیشن

این مسئله واقعیت دارد که باب اسفنجی تنها برنامه انیمیشن مورد علاقه بچه ها در سراسر دنیا نیست. در بسیاری از نقاط دنیا سبک های مختلفی برای تصویرسازی و انیمیشن وجود دارد که هریک از آن ها با توجه به روش و تکنیک خود منحصربفرد است. در بسیاری از موارد این نمودهای هنری نمایانگر جامعه ای هستند که در آن فراوری شده اند، بنابراین تحصیل در رشته تصویرسازی و انمیشن در خارج از کشور تجربه ارزشمندی از لحاظ کسب تجربیات فرهنگی و تکنیکی است. روش های مورد استفاده برای ساخت انیمیشن کاملا متفاوت است، در بعضی از کشورها از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می گردد در حالی که بعضی دیگر پیرو روش قدیمی طراحی روی کاغذ هستند. نکته مهم دیگر این است که، همه سبک های انیمیشن مختص بچه ها نیست. برای مثال، سبک تصویرسازی کتاب های کمیک ژاپنی با وجود سبک بزرگسال آن ها، علاقه مندان بسیاری در سراسر دنیا دارد و خلاء میان دنیای بازی بچه ها و هنر واقعی را پر می نماید. دانشجویانی که در خارج در این رشته تحصیل می نمایند با دیدگاه کاملتری نسبت به هنر و نیز دنیای تجارت به خانه باز می گردند. مشاهده، تجربه و درک انیمیشن در ابعاد بین المللی باعث ایجاد موقعیت های شغلی از جانب استودیوها و کارفرمایان آینده برای دانشجویان شده و آن ها را برای ساخت محصولات ارزشمند در سطح بازارهای دنیای آماده می نماید.

5. تربیت بدنی و علوم ورزشی

کاملا واضح است که انواع رشته های ورزشی علاوه بر تاثیر شگرف بر هوادارن خود، جوامع خود را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. بدیهی است که ورزش ها عامل فرهنگ را نیز وارد کشور یا شهر خود می نمایند ولی علاوه بر این موارد فواید دیگری نیز دربردارند. رشته های ورزشی منجر به پیشرفت در زمینه پزشکی شده و اقتصاد ورزش نیز باعث ایجاد مشتریان و مصرف نمایندگان در سطح دنیای شده است. با توجه با این مسئله که مردم کشور ایالات متحده بسیار ورزش دوست هستند ولی به این معنی نیست که در سایر کشورها هیچ گونه امکانی برای تحصیل در رشته علوم ورزشی وجود ندارد. از بین رشته های ورزشی مردم آمریکا در درجه اول علاقه مند به فوتبال آمریکایی هستند و ورزش هایی نظیر بیس بال، بسکتبال و هاکی در رده بعدی و همطراز با سایر قاره ها قرار دارند. دانشجویانی که رویای کار در سطح لیگ های دنیای یا مدیریت ورزشی را در سر دارند، ادامه تحصیل در خارج از کشور بهترین گزینه برای کسب تجربیات ارزشمند است. تحصیل در رشته علوم ورزشی در خارج از کشور زمینه را برای مشاهده نحوه اداره روزانه لیگ ها و نیز یادگیری معلومات کافی در رابطه با صنعت ورزش در سطح دنیای فراهم می نماید. همچینین دانشجویان شانس ورود به یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی در آمریکا از قبیل بوکس یا کریکت و البته ورزش پرطرفدار فوتبال (آمریکایی) را دارند.

6. حقوق جرم شناسی و جزا

در هر کشوری مردمان خوب و نجیب وجود دارند ولی بی شک افرادی نیز در این بین هستند که مرتکب جرم و جنایت شده و زمینه را برای مطالعه و تحصیل در این رشته فراهم می نمایند. عاملان اجرای قانون ملزم به حفظ جوامع خود هستند ولی از سوی دیگر هر جامعه دارای ارزش ها و رسوم خاصی است که معین نماینده خط مشی عملکرد آنها است. برای مثال، در کشور ایالات متحده، پیداکردن یک مامور بی سلاح نظیر دیدن یک اسب تک شاخ است. به هرحال، با سفر به سایر کشورهای پیشرفته نظیر انگلستان یا نیوزلند شما می توانید اسب تک شاخ یا همان افسر بی سلاح را ببینید! از جمله کشورهایی که می توان در آن ها در این رشته تحصیل کرد می توان به هلند، مقر دادگاه بین المللی لاهه، یا کشور سنگاپور اشاره نمود که در آن همراه داشتن مواد مخدر دارای حکم اعدام است. تحصیل در رشته حقوق جرم شناسی و جزا غیرمتعارف است ولی راهی جالب برای ارتقای تحصیل و دانش محسوب می گردد بویژه باتوجه به این مسئله که قوانین حقوقی هر کشور بازتاب فرهنگی است که برای حفظ آن وضع شده اند. موضوعاتی نظیر کنترل سلاح، آنالیز صحنه جرم و سیستم های جزایی حقوقی گزینه های مناسبی برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این رشته در خارج از کشور است.

7. پرستاری

پرستاران مهم ترین عنصر هر سیستم پزشکی محسوب می شوند و بنابراین در سراسر دنیا مورد احتیاج هستند. البته هنوز هم پیشنهاد ادامه تحصیل در این رشته در خارج از کشور دانشجویان را شگفت زده می نماید. برنامه های مسافرت پرستاری گزینه مناسبی برای دانشجویان علاقه مند برای پرستاری در سطح بین الملل است. در این برنامه سیستم آموزشی بر مبنای اعزام دانشجویان به کشورهای مختلف و اجرای راهکارهای سلامت عمومی در سراسر دنیا است. تحصیل در رشته پرستاری در خارج از کشور می تواند راهگشای تجربیات ارزشمندی برای علم پزشکی در آینده باشد. آموزش بین الملل دانشجویان را از صف متقاضیان کار جدانموده و این امکان را به آن ها می دهد تا کار در محیط های جدید و ناشناخته را تجربه و کلیه تجربیات لازم برای یک پرستار حرفه ای و پیروز را کسب نمایند.

8. علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

هزاران زبان در سراسر کره زمین تکلم می شوند ولی زبان کامپیوترها و اعجازات تکنولوژی که توسط آن ها فراوری می گردد می تواند خلائی را پر کند که زبان های رایج از انجام آن ناتوان هستند. با پیشرفت سریع و روزافزون تکنولوژی بویژه در دهه های اخیر در دنیا، کشورهای بسیاری اقدام به مبادله، دریافت و پیاده سازی سیستم های جدید کامپیوتری نموده و این مسئله احتیاج به تربیت متخصصان بین المللی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات را قوت بخشیده است. اما بهترین مقصد برای ادامه تحصیل در این رشته اندکی با سایر رشته ها متفاوت است، زیرا این امکان در هر کشوری که کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد، وجود دارد. برای دانشجویان انگلیسی زبان، کلاس های برنامه نویسی دنیای در انگلستان، نیوزلند و بسیاری از نقاط دنیا وجود دارد. علاوه بر این، ژاپن وکره جنوبی از جمله معروف ترین کشورها برای تحصیل در رشته فناوری اطلاعات محسوب می شوند زیرا آن ها جزو پیشگامان اختراع در این زمینه هستند. البته، در دنیای تکنولوژی، سخت افزار نیز از صندلی همسانی برخوردار است ولی افراد فعال در این زمینه متفاوتند. باتوجه به وجود شرکت های تکنولوژی علاقه مند به حضور فعال در بازارهای دنیای، تحصیل در رشته علوم کامپیوتر می تواند آینده درخشانی را برای دانشجویان این رشته رقم بزند و آن ها را در صدر صندلی حرفه ای و فرهنگی قرار دهد. منبع: goabroad

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: کجارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17161

به "8 رشته پیشنهادی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 رشته پیشنهادی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید