کاروانسرای شاه عباسی (بیستون) Safavid Caravansary

به گزارش مجله آزمون اول، در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با کاروانسرای شاه عباسی بیستون کرمانشاه آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کاروانسرای شاه عباسی (بیستون) Safavid Caravansary

کاروانسرای شاه عباسی معروف به کاروانسرای بیستون در 30 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه در مقابل فرهاد تراش واقع شده است. این کاروانسرا در محوطه تاریخی بیستون با مساحت 6000 مترمربع، طول 83.60 متر و عرض 74.50 متر به دستور شاه عباس اول صفوی احداث شده است. این بنای قدیمی به سبک 4 ایوانی ساخته شده است، بدین صورت که در هریک از اضلاع کاروانسرا 4 برج با اشکال متفاوت قرار گرفته و ورودی آن در قسمت جنوبی بنا می باشد. کاروانسرای شاه عباس در سال 1353 به ثبت آثار تاریخی ملی رسیده است.

این هتل پنج ستاره در دل هشتمین اثر جهانی ایران، تلفیقی از سنت و مدرنیته با معماری چشم نواز از دوره صفوی می باشد. وجود کوه بیستون در کنار این هتل چشن هر بیننده ای را به خود خیره می کند. بنای این هتل در گذشته کاروانسرا بوده است. کتیبه ورودی کاروانسرا بیانگر این است که این بتا در سال 1903 هجری قمری احداث شده است و بعدها به عنوان یکی از میراث ملی ایران به ثبت رسیده است و در سال 86 به همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مرمت و بازسازی شد و در سال 94 به وسیله شرکت توسعه گردشگری ایران با تغییر کاربری به هتل بدل شد.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این کاروانسرا در زمان ناصرالدین شاه قاجار مرمت شده است. در دوره پهلوی به دلیل مورد استفاده قرار نگرفتن کاروانسرا ، از این بنا بعنوان انبار غله استفاده گشت. مدتی نیز این بنا مورد استفاده خانواده های بی بضاعت بیستون قرار گرفت.

در سالهای پس از انقلاب اسلامی این بنای تاریخی به مدت هفده سال در اختیار اداره امور زندان ها قرار داشت و پس از این مدت سازمان میراث فرهنگی به منظور مرمت و حفظ بنا آنرا از اداره امور زندان ها باز پس گرفت ورودی کاروانسرا در جنوب آن قرار گرفته است و در هر طرف آن هفت طاقنما و دو سکوی سنگی ساخته اند.

هتل کاروانسرای لاله بیستون با 9 باب اتاق دو تخته با ظرفیت استاندارد 2 نفر، 9 باب اتاق 3 تخته با ظرفیت استاندارد 3 نفر و 4 باب سوئیت 4 نفره با طراحی سنتی و برگرفته از معماری دوره صفوی، با ظرفیت کلی پذیرش 100 نفر، آماده پذیرایی گردشگران می باشد.

از جمله خدمات و امکانات این هتل می توان به پارکینگ، روم سرویس 24 ساعته، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، کانال های ماهواره ای، رستوران سنتی با انواع غذا های ایرانی و فرنگی، تاکسی سرویس، کافی شاپ، رستوران تابستانی، مینی بار، آنتن مرکزی، خدمات خشکشویی، شربت خانه سنتی، سالن پذیرایی، سالن همایش و اینترنت نامحدود رایگان اشاره کرد. شما همچنین می توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی و فست فود را در رستوران این هتل پنج ستاره و در محیطی زیبا و سنتی سرو نمایید.

از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی نزدیک به هتل مجلل کاروانسرای لاله بیستون می توان به کاخ نیمه تمام ساسانی، پل کاروانسرای صفوی، پل کهنه (پل خسرو)، کتیبه بیستون، مجسمه هرکول، پرستشگاه پارتی، غار قوری قلعه، دریاچه سرآب نیلوفر، سراب بیستون، غار شکارچیان، معبد آناهیتا، سراب صحنه، طاق بستان و… اشاره کرد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4337

به "کاروانسرای شاه عباسی (بیستون) Safavid Caravansary" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای شاه عباسی (بیستون) Safavid Caravansary"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید