پیام تسلیت پوتین در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس جمهوری روسیه در پیام های جداگانه ای برای روسای جمهوری ایران و اوکراین، وقوع حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی تهران را به همتایان خود تسلیت گفته و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

پیام تسلیت پوتین در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین بیان نمود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیام تلگرامی را برای ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود ارسال کرده که در آن نسبت به حادثه غم انگیز سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی تهران، ابراز تأسف کرد. پوتین در این تلگرام با خانواده ها و نزدیکان قربانیان این حادثه دلخراش، ابراز همدردی کرد.

بر اساس این اطلاعات، ولادیمیر پوتین همچنین پیام تلگرام تسلیتی برای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ارسال کرده و در آن درگذشت تعداد زیادی از شهروندان ایرانی و اتباع چند کشور دیگر در نتیجه سانحه هوایی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را تسلیت گفت.

در این تلگرام آمده است: مقامات و مردم روسیه خود را در غم و اندوه کسانی که در این حادثه عزیزان خود را از دست داده اند، شریک دانسته و برای آنها آرزوی پایداری، صبر و شجاعت می کنند.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه روسیه نیز در پیامی توئیتری، از شنیدن خبر سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی در ایران ابراز تاسف کرده و نوشته است: ما در روسیه از خبر غم انگیز سقوط پرواز هواپیمایی بین المللی اوکراین در نزدیکی تهران بسیار ناراحت هستیم و خود را در غم خانواده های قربانیان این حادثه- شهروندان ایران، اوکراین، افغانستان، کانادا، آلمان، سوئد و انگلیس شریک می دانیم.

پیش از این، سفارت اوکراین در ایران پیام مربوط به سقوط یک فروند هواپیما خطوط هوایی این کشور در حوالی تهران را تصحیح کرده و اطلاعات مربوط به احتمال وقوع حمله تروریستی را از آن حذف کرد.

وزارت امور خارجه اوکراین نیز توضیح داد، طبق اطلاعات اولیه ، این هواپیما در نزدیکی تهران به علت مشکل فنی ایجاد شده در موتور آن سقوط کرده و هیچ دلیلی برای صحبت کردن از حمله تروریستی وجود ندارد.

اوایل صبح امروز (چهارشنبه) هواپیمای مسافربری بوئینگ-737 متعلق به خطوط بین المللی هواپیمایی اوکراین حدود 180 مسافر و خدمه، پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به سمت کی یف، سقوط کرد و تمامی سرنشینیان این هواپیما، در نتیجه این سانحه جان خود را از دست دادند.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5253

به "پیام تسلیت پوتین در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام تسلیت پوتین در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید