پنتاگون حمله هوایی آمریکا به مواضع حزب الله عراق را تأیید کرد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه با انتشار بیانیه ای ضمن تأیید گزارشها در خصوص حمله جنگنده های آمریکا به مواضع حزب الله عراق مدعی شد که این حمله ها ماهیت دفاعی داشته و علیه مواضع کتائب حزب الله در عراق اجرا شده است.

پنتاگون حمله هوایی آمریکا به مواضع حزب الله عراق را تأیید کرد

طبق این بیانیه، در این حمله ها پنج انبار تسلیحاتی هدف قرار گرفتند و هدف از این حمله، کاهش قابل ملاحظه توان و ظرفیت [حزب الله عراق] برای اجرای حملات آینده علیه نیروهای ائتلاف بود.

وزارت دفاع آمریکا با دفاعی و متناسب خواندن این حملات (!) مدعی شد که این یورش ناگهانی در واکنش مستقیم به تهدید از جانب گروههای شبه نظامی و مورد حمایت ایران اجرا شده است.

پنتاگون در بخشی از بیانیه خود آورده است: گروه های تروریستی در عراق باید حمله های خود به نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف را متوقف کنند؛ در غیر این صورت با پیامدهای آن در مکان و زمانی که ما انتخاب می کنیم روبرو خواهند شد.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز پس از این حمله های هوایی در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا هرگز در واکنش به حملات علیه ملت، منافع یا هم پیمانان خود کوتاهی نمی کند.

گفتنی است که ساعاتی پیش از این حمله های هوایی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ارتش این کشور مجوز واکنش در برابر حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه التاجی را داده بود؛ حمله ای که در آن سه نیروی نظامی- دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی- کشته شدند.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8046

به "پنتاگون حمله هوایی آمریکا به مواضع حزب الله عراق را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون حمله هوایی آمریکا به مواضع حزب الله عراق را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید