(ویدئو) گلاب عربستانی

به گزارش مجله آزمون اول، گل محمدی بوته چندساله سرسختی دارد که با آب وهوای کوهستانی کویری خوب کنار می آید. این خاصیتش باعث شده محصول محبوبی برای مناطقی با این نوع آب وهوا باشد.

(ویدئو) گلاب عربستانی

به گزارش خبرنگاران، از افغانستان تا مراکش، بوته های گل محمدی هر سال دو بار در بهار و پاییز گل می دهند و محصولشان در طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی گرفته تا دارو و صنایع غذایی کاربرد دارد.

شیوه های کشت سنتی گل سرخ در ایران هماهنگ با اقلیم کویری بوده است. در زمانی که تغییرات آب و هوایی زندگی را برای بسیاری از کشاورزان در خاورمیانه سخت نموده است، می توان امیدوار بود محصولاتی مانند زعفران و گل محمدی بتوانند کمکی به اقتصاد این مناطق باشند. در افغانستان می گردد از آن به عنوان جایگزین خشخاش استفاده کرد و طیف وسیعی از مشاغل را در اطراف آن به وجود آورد.

اگر بخواهیم ماه رمضان را در کشور های اسلامی با یک بو توصیف کنیم، بدون شک مقام اول به گلاب یا عرق گل محمدی می رسد. در مراسم شستشوی کعبه، مشهورترین و مهمترین نماد اسلام در دنیا از گلاب رقیق شده با آب زمزم استفاده می گردد.

عربستان سعودی در کنار ایران، ترکیه و بلغارستان یکی از تولیدکنندگان عمده گل محمدی است. هر بهار، بوته ها در شهر طائف عربستان گل می دهند. از گلاب آن ها برای شستشوی دیوار های خارجی کعبه استفاده می گردد. گفته می گردد در گذشته ایران گلاب مورداستفاده در مراسم شستشو را به حرمین شریفین هدیه می داد، اما در حال حاضر از گلاب باغ های طائف استفاده می گردد. آخرین بار 15 محرم سال جاری دیوار های کعبه با مخلوطی از آب زمزم و گلاب شسته شد. دیوار های داخلی هم با پارچه ای آغشته به روغن گل محمدی جلا داده شدند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24207

به "(ویدئو) گلاب عربستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) گلاب عربستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید