نیروهای وابسته به امارات بیخیال خودمختاری شدند

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا نوشت: سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن از منصرف شدن این شورا از خودمختاری در جنوب این کشور اطلاع داد.

نیروهای وابسته به امارات بیخیال خودمختاری شدند

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، نزار هیثم، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن در سخنانی در واکنش به بیانیه ائتلاف متجاوز عربی درباره بازگشت اوضاع به قبل از اعلام شرایط خودمختاری اظهار کرد: شورای انتقالی از بیانیه صادر شده توسط ائتلاف عربی استقبال می نماید. وی بر اهمیت توافقنامه ریاض و ضرورت احترام به مفاد آن به ویژه اجرای بندهای سیاسی و مالی که دولت (مستعفی) به آن پایبند نبوده است، تاکید نمود. هیثم در ادامه اضافه کرد، توافقنامه ریاض باید مطابق با شرایط فوق العاده کنونی و به گونه ای عملی گردد که صلح و ثبات را تضمین نموده و اهداف مشترک را محقق کند.

وی گفت: شورای انتقالی جنوب یمن بر افزایش کوشش ها برای جبران خسارت های ناشی از سیل در عدن و مقابله با ویروس کرونا تأکید دارد.وی در ادامه همچنین بر ضرورت احترام به خواسته های مردم جنوب یمن و حق آن ها در معین سرنوشت سیاسی خود و همچنین برآورده کردن نیازهای اساسی آنها تأکید کرد.

سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن همچنین بر ضرورت تامین مایحتاج اساسی شهروندان جنوب این کشور و خدمات رسانی به آن ها تاکید نمود و گفت که به تعویق انداختن این موارد ضروری ممکن نیست. ائتلاف متجاوز عربی دوشنبه در پی اعلام خودمختاری شورای انتقالی در بیانیه ای خواهان بازگشت امور به روال عادی در عدن شد.در بیانیه ائتلاف سعودی آمده است: بر ضرورت کوشش برای تسریع در اجرای توافقنامه ریاض تاکید می کنیم و هر اقدامی که بر خلاف این توافق است، باید لغو گردد.

از سوی دیگر، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در سخنانی چند ساعت پس از تشدید درگیری ها میان نیروهای وابسته به خود و نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن در جزیره سقطری خواهان اتحاد میان آنها شد.

طبق گزارش خبرگزاری سبأ، منصور هادی همکاری میان فرماندهان نظامی و امنیتی ائتلاف عربی و ساکنان سقطری برای برقراری امنیت و ثبات در آن را ستود.

وی در ادامه بر اهمیت اتحاد میان شهروندان یمنی و صاحبان سلاح در سقطری تأکید کرد.

درگیری ها میان شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی در جزیره سقطری اخیراً تشدید شد و شورای انتقالی دولت منصور هادی را مسؤول اوضاع وخیم این جزیره دانست.

312 310

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10838

به "نیروهای وابسته به امارات بیخیال خودمختاری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای وابسته به امارات بیخیال خودمختاری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید