نشست علمی گنجینه هنرهای سنتی کاشان برگزار گشت

به گزارش مجله آزمون اول، مهران سرمدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از برگزاری نشست علمی گنجینه هنرهای سنتی کاشان خبر داد.

نشست علمی گنجینه هنرهای سنتی کاشان برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، صبح امروز 16 آذرماه 98، مهران سرمدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اعلام این مطلب گفت: این نشست علمی که با مشارکت و همکاری دانشگاه کاشان، شهرداری و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان برگزار شد همراه با نمایش فیلم مستند زیلوبافان کاشان ساخته فرزانه معدنی همراه بود.

در این مراسم که با حضور هنرمندان نساجی سنتی کاشان، اساتید زیلوبافی کاشان، مسئولان شهرداری و دانشگاه کاشان، اساتید و دانشجویان و همچنین فعالان حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراه بود، سرمدیان گفت: در حال حاضر بیش از یکهزار نفر در 50 رشته گوناگون صنایع دستی در کاشان و روستاهای این شهرستان پیروز به اخذ مجوزهای صنایع دستی شده اند که از این تعداد در 10 سال گذشته بخشی از اساتید و هنرمندان ما توانسته اند، 49 نشان ملی و بین المللی دریافت کنند.

او تاکید کرد: از این تعداد نشان های ملی و بین المللی 12 نشان مهر اصالت یونسکو، چهار نشان بین المللی و 33 نشان ملی توسط هنرمندان کاشانی دریافت شده است که البته به تازگی هم 10 نشان ملی صنایع دستی نیز دریافت شده که جمع نشان های ملی به 43 نشان رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: از 43 نشان ملی دریافت شده 42 اثر آن مربوط به رشته نساجی سنتی است که از 10 نشان اخذشده اخیر، در مراسم داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی سه نشان آن مربوط به رشته زیلوبافی است.

سرمدیان تاکید کرد: با توجه به ثبت کاشان به عنوان شهر ملی نساجی سنتی ایران در تیر 1397 توسط شورای ملی صنایع دستی، در حال حاضر نامزد ثبت جهانی یونسکو به عنوان شهر جهانی صنایع دستی هم هستیم که امیدواریم با پیگیری اجرا شده این مهم نیز انجام شود.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4572

به "نشست علمی گنجینه هنرهای سنتی کاشان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست علمی گنجینه هنرهای سنتی کاشان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید