ناتو از افغانستان خارج می شود

به گزارش مجله آزمون اول، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اعلام خروج نیروهای خود همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: از فرایند صلح افغانستان حمایت می کنیم.

ناتو از افغانستان خارج می شود

ینس استولتنبرگ عصر چهارشنبه در نشست خبری همراه با وزیران خارجه و دفاع آمریکا که در بروکسل برگزار شد، اضافه کرد: امروز تصمیم گرفتیم که حضور ما در افغانستان چگونه باشد.

وی ادامه داد: ما نزدیک به 20 سال در افغانستان بودیم. ما در حمایت از ایالات متحده پس از 11 سپتامبر به آنجا رفتیم. ما هزاران نفر از کشورهای شریک و متحد هزینه دادیم که بسیاری از آنها مجروح شدند.

دبیرکل ناتو اضافه کرد: ما به اتفاق از تبدیل شدن افغانستان به مامنی برای حمله به کشورهایمان جلوگیری کردیم. ما از 11 سپتامبر هیچ حمله تروریستی طراحی شده از افغانستان علیه هم پیمانانمان نداشته ایم.

استولتنبرگ یادآور شد: بیش از یکسال پیش همه ما به توافق آمریکا و طالبان رسیدیم. از آن زمان به تدریج حضور نیروهایمان را کاهش دادیم و در حال حاضر 10 هزار نیرو داریم که بیشتر آنها غیر آمریکایی هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به تصمیم آمریکا برای خروج نیروها، تصمیم گرفتیم که فرایند خروج نیروهای ناتو را از اول ماه مه (11 اردیبهشت) آغاز کنیم. خروج ما منظم و با برنامه خواهد بود و برنامه داریم که طی چند ماه آن را کامل کنیم.

دبیرکل ناتو در عین حال به طالبان هشدار داد که هر حمله با پاسخ قاطع آنها روبرو خواهد شد و گفت: ما با هم وارد شدیم و اکنون هم یکپارچه خارج می شویم.

استولتنبرگ اضافه کرد: اما با یک تصمیم سخت روبرو هستیم، این پایان رابطه ما با افغانستان نیست بلکه آغاز فصل نوین است. اکنون زمان آن است که مردم افغانستان صلح واقعی و پایدار را تجربه کنند، صلحی که از مردم، زنان و بچه ها حفاظت کند و تایید کند که افغانستان هرگز مامنی برای تروریست ها نخواهد بود.

وی درباره موضوعات دیگر مطرح شده در نشست ناتو هم گفت: همچنین درباره انباشت نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین بحث شد. ناتو از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند و از روسیه می خواهد به تعهدات بین المللی خود عمل کند.، ایرنا

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24071

به "ناتو از افغانستان خارج می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو از افغانستان خارج می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید