مشاور رییس جمهور از کتابخانه های باهنر و آستان قدس در مشهد بازدید کرد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری صبح امروز در جریان بازدید از کتابخانه باهنر مشهد واقع در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) گفت: توسعه و تجهیز کتابخانه ها و ترویج فرهنگ مطالعه نقش تاثیر گذاری در کاهش وقوع جرم و خشنونت در جامعه دارد.

مشاور رییس جمهور از کتابخانه های باهنر و آستان قدس در مشهد بازدید کرد

وی هر اقدامی برای توسعه و غنی سازی کتابخانه ها را بسیار مفید دانست و گفت: تمامی مسئولان باید همراه با فعالیت های اجرایی به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه توسعه کتابخانه های روستایی نقشی بی بدلیل در توسعه فرهنگی جامعه دارد ادامه داد: به همین دلیل تعداد 10 کتابخانه روستایی خراسان رضوی در فجر توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی تجهیز می شود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در جریان بازدید از کتابخانه عمومی شهید باهنر مشهد همچنین چهار هزار جلد کتاب و 10 هزار منبع دیجیتال به این کتابخانه اهدا کرد.

کتابخانه استان قدس رضوی مایه غرور ملی است

مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین در بازدید از بخش ها و تالارهای تخصصی و عمومی کتابخانه استان قدس رضوی نیز خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت و نگهداری آثار خطی با کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در راستای حفاظت از آثار خطی، دیجیتال سازی و تهیه نسخه پشتیبان تفاهم نامه منعقد و همکاری خواهیم کرد.

صالحی امیری در جریان این بازدید بیان داشت: کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از افتخارات جهان اسلام است و در سند چشم انداز آستان قدس رضوی، هدف کتابخانه رسیدن به جایگاه غنی ترین و فعال ترین کتابخانة منطقه و جهان اسلام تعیین شده است.

وی ادامه داد: این کتابخانه مورد توجه و علاقه شخصیت های داخلی و خارجی قرار گرفته است و بر اساس آن روزانه بسیاری از شخصیت ها، نسخه شناسان، محققان و دانش پژوهان از آن بازدید و استفاده می کنند.

وی دیجیتال سازی نسخ خطی را اقدامی بسیار ارزشمند در این کتابخانه مطرح کرد و گفت: افتخار ما نفت و انرژی هسته ای نیست بلکه افتخار ما به مجموعه آثار خطی منحصر به فرد و ارزشمند هم چون کتابخانه آستان قدس رضوی است که مایه غرور و هویت ایرانی و اسلامی می شود.

گفتنی است: مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این بازدید از تالار نفیس خطی، تالار کتاب های چاپ سنگی، تالار محققان چاپی، تالار تخصصی محققان مخطوطات، بخش میکروفیلم و مخزن بسته کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کرد.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10854

به "مشاور رییس جمهور از کتابخانه های باهنر و آستان قدس در مشهد بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور رییس جمهور از کتابخانه های باهنر و آستان قدس در مشهد بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید