قیمت هر کیلو مرغ 9 هزار و 500 تومان شد

به گزارش مجله آزمون اول، اسداله نژاد گفت: فراوری مازاد، جوجه ریزی بالای 140 میلیون قطعه و انباشت مرغ در واحد های مرغداری آتش بر جان صنعت مرغداری انداخته است.

قیمت هر کیلو مرغ 9 هزار و 500 تومان شد

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور در گفت وگو با خبرنگار ، از استمرار زیان مرغداران در بازار اطلاع داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 6 هزار و 100 تا 6 هزار و 200 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 9 هزار و 500 تومان است.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده متناسب با هزینه های فراوری را 9 هزار و 700 تا 10 هزار تومان و مرغ گرم 14 هزار تومان اعلام کرد و اضافه نمود: عرضه با نرخ های فعلی بیانگر زیان 3 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ بوده که این میزان برای صنعت چشمگیر است.

اسداله نژاد افزایش حجم فراوری، انباشت مرغ در واحدهای مرغداری و فروکش کردن تقاضا را عامل اصلی زیان مرغداران دانست و گفت: اگرچه پشتیبانی امور دام اقدام به جمع آوری مرغ مازاد فراورینمایندگان از سطح بازار نموده، اما تابه امروز این امر تاثیری در بازار و کاهش زیان مرغداران نداشته است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی واحدهای مرغداری با اشاره به اینکه شرایط صنعت طیور نگران نماینده است، اعلام کرد: علی رغم سرمایه گذاری زنجیره های فراوری و پرداخت اعتبارات با بهره کم به این زنجیره ها، اما به سبب پایین بودن قیمت جوجه و مرغ زنجیره ها زیان سنگینی را متحمل هستند .

وی ادامه داد: اگرچه مسئولان علت اصلی افت تقاضا را شیوع ویروس کرونا مطرح می نمایند، اما عدم پیش بینی آینده، فراوری مازاد و جوجه ریزی بالای 140 میلیون قطعه آتش به جان صنعت انداخته است چرا که نگاه دولت بازار مصرفدو جلوگیری از عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب است.

این مقام مسئول در سرانجام متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را 500 تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در اواخر دی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه بالای 5 هزار تومان بوده که این امر بیانگر کاهش هزار درصدی قیمت است.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9177

به "قیمت هر کیلو مرغ 9 هزار و 500 تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو مرغ 9 هزار و 500 تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید