فیلم های مارول چند بار نامزد یا برنده ی اسکار شده اند؟

به گزارش مجله آزمون اول، دنیای سینمایی مارول دستاورد های ویژه ای در دنیای سینما به دست آورده است. اما سؤال اینجا است که چه تعداد از فیلم های MCU پیروز به نامزدی یا کسب جوایز اسکار شدند؟

فیلم های مارول چند بار نامزد یا برنده ی اسکار شده اند؟

این استودیو با پیوند دادن داستان های مختلف و مرتبط کردن چندین شخصیت متفاوت و ساخت فیلم های بلاک باستری متعدد، موفقیت های چشم گیری به دست آورده است. اما چرا خیلی کم فیلم های MCU برای جوایز اسکار در نظر گرفته نشده اند؟

با وجود این حقیقت که از زمان اکران اولین فیلم مارول، مرد آهنی، در سال 2008 تمامی این فیلم ها حکمران فروش در گیشه های سینما بودند و نقدهای مثبتی هم از آن ها شده است، اما تعداد کمی از این فیلم ها برنده یا حتی نامزد جوایز آموزشگاه علوم و هنرهای سینما شده اند.

دنیای سینمایی مارول، حاوی داستان هایی از صدها شخصیت مختلف است که از کمیک های مارول گرفته شده اند و منبعی غنی برای ساخت محتوای این فیلم هاست. نقش قهرمان ها و بازیگران داستان توسط مطرح ترین و محبوب ترین بازیگران روز مثل رابرت داونی جونیور، اسکارلت جوهانسن، کریس اوانز و چادویک بوزمن بازی می گردد.

خیلی از برندگان جایزه آموزشگاه مثل آنتونی هاپکینز، بری لارسون و لوپیتا نیانگو هم نقش شخصیت هایی فرعی را در دنیای سینمایی مارول بازی کردند. پس چرا فیلم های MCU و بازیگران آن لایق دریافت جایزه اسکار در نظر گرفته نمی شوند؟ شاید جواب سوال این باشد که دنیای سینمایی فراتر از MCU وجود دارد که شایستگی بیشتری برای دریافت این جوایز در آن دیده می گردد.

رأی دهندگان جوایز آموزشگاه همواره از رأی دادن به فیلم های ژانری خودداری می نمایند و فیلم های ابرقهرمانی مبنی بر داستان های مصور هم از این موضوع مستنثنا نیستند. نمونه های کمی وجود دارند که از این قضیه مستثنی هستند (بارزترین مثال فیلم ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه است که برنده تمامی 11 جایزه ای شد که برای آن ها نامزدی دریافت نموده بود)، ولی آموزشگاه در این خصوص روی دسته بندی های مشخصی تمرکز می نماید.

فیلم های دنباله ای عموما عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند و در دنیای سینمایی مارول می توان هر فیلم بعد از مرد آهنی (2008) را یک دنباله دانست. آن ها همچنین کارگردان و نویسنده را بیشتر مد نظر قرار می دهند؛ مثل ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه پیتر جکسون.

همچنین با وجود استثنا هایی مثل هیث لجر و خواکین فینکس، فیلم های پرستاره MCU آن چنان که رأی دهندگان آموزشگاه می پسندند، جایی برای درخشش بازیگران جدید باقی نمی گذارد. با این وجود، MCU توانسته است تعداد قابل توجهی نامزدی در دسته بندی های فنی و تکنیکی به دست آورد و حتی برای فیلم پلنگ سیاه برنده گردد.

دنیا سینمایی مارول چند بار نامزد جایزه اسکار شده است؟

از تمامی 23 فیلم ارائه شده توسط MCU (سریال ها حساب نمی شوند چون فاقد صلاحیت این جوایز هستند)، 19 نامزدی جایزه اسکار به دست آمده است. با نامزدی در 10 جایزه در قسمت جلوه های ویژه، MCU (دنیا سینمایی مارول) موفقیت قابل توجهی را توانسته کسب کند؛ مرد آهنی، انتقام جویان، مرد آهنی 2، مرد آهنی 3، محافظان کهکشان، دکتر استرنج، محافظان کهکشان 2، انتقام جویان: جنگ نهایت، انتقام جویان: بازی پایانی. مرد آهنی هم نامزد جایزه بهترین تدوین صدا و ه چنین محافظان کهکشان نامزد جایزه بهترین چهره پردازی شده اند.

دیگر جوایز برای فیلمی است که توسط آموزشگاه، بیشتر از سایر فیلم های MCU جلب توجه کرد، یعنی پلنگ سیاه. این فیلم که دیدگاه دقیق کارگردان است، با نوع روایت، بازی خوب بازیگران و طراحی صحنه باکیفیت، از هم نوعان خود یک سر و گردن بالاتر ایستاد و در هفت زمینه نامزد جوایز اسکار شد که عبارتند از بهترین فیلم، بهترین موسیقی غیر اقتباسی، بهترین موسیقی فیلم، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس، بهترین صداگذاری و بهترین تدوین صدا. فیلم پلنگ سیاه، اولین فیلم استودیوی مارول است که در سه دسته بندی برنده جایزه اسکار شد؛ بهترین موسیقی فیلم برای لودویک گورانسون، بهترین طراحی صحنه برای گورا بیچلر (طراحی صحنه) و جی هارت (دکوراسیون) و بهترین طراحی لباس برای روث کارتر.

فیلم پلنگ سیاه به دلایل مشخصی نسبت به دیگر فیلم های MCU برنده این جوایز شد. این دلایل، هرچند موجب نشدند که در زمینه نقش آفرینی و فیلم نامه و کارگردانی برنده گردد، اما تغییر خود را در دنیای سینمایی مارول قطعا ثبت کرد. پلنگ سیاه اولین فیلم ابرقهرمانی بود که در مهم ترین شب دنیای سینما نامزد جایزه بهترین فیلم شد ولی لزوما آخرین فیلم هم نبود. فیلم جوکر، حتی با وجود ریشه هایش در کمیک های دی سی نامزد 11 جایزه اسکار شد و در زمینه بهترین بازیگر مرد، برنده شد.

ممکن است MCU با در نظر داشتن بازگشت کارگردانانی مثل کلویی ژائو، رایان کوگلر و نیا داکوستا به لیست کارگردانان خود، ساخت دنیای بزرگتری را در نظر داشته باشد. احتمالا در آینده شاهد برندگان جوایز اسکار بیشتری از MCU خواهیم بود.

منبع: Screenrant

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24483

به "فیلم های مارول چند بار نامزد یا برنده ی اسکار شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های مارول چند بار نامزد یا برنده ی اسکار شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید