شرکت های حمل ونقل ریلی با توجه به بحران موجود، سال 1400 را نمی بینند

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی گفت که شرکت های حمل ونقلی با توجه به مسائل زیادی که با آن روبه رو هستند سال آینده را نمی بینند.

شرکت های حمل ونقل ریلی با توجه به بحران موجود، سال 1400 را نمی بینند

به گزارش خبرنگاران، محمد رجبی رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی با بیان اینکه هنوز بعد از گذشت 9 ماه تسهیلات که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای شرکت های حمل ونقلی در نظر گرفته شده بود پرداخت نشده است گفت: با وجود مسائل و بحران هایی که در حوزه حمل ونقل ریلی به ویژه بخش مسافری ایجاد شده شاید این حوزه سال 1400 را نبیند.

او با بیان اینکه بانکی که مسئول پرداخت این تسهیلات بوده 9 ماه است که تسهیلات را پرداخت نمی نماید و همه شرکت های ریلی از این موضوع گلایه مند هستند، اضافه نمود: تا به امروز چندین بار بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات نامه زده و حتی خود وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن هم تا به امروز چندین بار جلسه با مدیرعامل بانک گذاشته اند، اما هیچ اثر بخشی نداشته است.

به گفته این مقام مسئول مدیرعامل یکی از بانک های عامل پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت رجا، باید به دادستانی پاسخ بدهد که چرا از اعطای تسهیلات به این شرکت ها سر باز می زند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: تسهیلاتی که برای ما در نظر گرفته شده بود حدود 312 میلیارد تومان طبق، مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست؛ بانک مرکزی به بانک عامل دستور داده است تا آن را هر چه سریع تر پرداخت کند. سه بار از بانک مرکزی نامه آورده ایم؛ از معاون اول رئیس جمهور و مسئول دفتر رئیس جمهور نامه داریم که بانک مذکور در پرداخت تسهیلات کرونایی تعجیل کند، اما اتفاقی نیفتاد؛ و هربار شرایط جدیدی را برای ما مشخص می نمایند.

رجبی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با مدیرعامل بانک تماس گرفته و گفته است آیا ضروری است حضوری به دفتر مدیرعامل بانک بیایم اضافه نمود: مگر بانک عامل فکر می نماید می خواهیم کالای لوکس وارد کنیم؟ نمی توانیم کالا های ضروری صنعت ریلی حتی روغن صنعتی خریداری کنیم؛ جریان نقدینگی شرکت به خطر افتاده است.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی اضافه نمود: معوقه در پرداخت مطالبات شرکت های طرف قرارداد داریم؛ 5 هزار نفر پرسنل داریم که باید حقوق شان را پرداخت کنیم.

او با تاکید بر اینکه مدیرعامل راه آهن و وزیر راه بار ها از بانک عامل پیگیری نموده اند، اما پاسخی نشنیده اند، اضافه نمود: برای شرکت رجا 312 میلیارد تومان وام کرونایی مشخص شده بود ما حتی حاضر به دریافت 200 میلیارد تومان هم بودیم، ولی هیچ رقمی به ما پرداخت نشده است.

رجبی با یاد آوری این موضوع که بسیاری از شرکت های حمل ونقلی از جمله رجا، فدک با فروش دارایی ها سر پا مانده است و تا کنون 27 واگن فروخته ایم تا به حیات شرکت را ادامه دهیم اظهار کرد: تا به امروز از سازمان تأمین اجتماعی 80 میلیارد تومان گرفته ایم.

این مقام مسئول یادآور شد: نرخ سود تسهیلات کرونایی 12 درصد مشخص شده است و مابه ازای آن خواهان ترهین واگن ها بودیم آن ها هم قبول کردند هر درخواست دیگری داشتند، پذیرفته ایم، اما باز هم وام را پرداخت نکردند.

او با اشاره به اینکه امیدواریم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی گردد، اضافه نمود: شرکت های حمل ونقلی به امید پرداخت تسهیلات تا به امروز سرپا مانده اند امیدواریم هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی گردد.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21457

به "شرکت های حمل ونقل ریلی با توجه به بحران موجود، سال 1400 را نمی بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های حمل ونقل ریلی با توجه به بحران موجود، سال 1400 را نمی بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید