سامسونگ تنها سازنده تراشه اسنپدراگون 875 خواهد بود

به گزارش مجله آزمون اول، ماه گذشته گزارشی منتشر شد که طبق آن سامسونگ قرارداد ساخت تراشه اسنپدراگون 875 را به شرکت تایوانی TSMC واگذار نموده است. اما حالا گفته می گردد سامسونگ توانسته قرارداد ساخت تمام تراشه های اسنپدراگون 875 را از آن خود کند. سامسونگ برای فراوری این تراشه ها از فناوری 5 نانومتری EUV استفاده خواهد نمود.

سامسونگ تنها سازنده تراشه اسنپدراگون 875 خواهد بود

به گزارش یکی از روزنامه های کره ای به نام Hankyung، ارزش این قرارداد به 844 میلیون دلار می رسد. همچنین بر اساس گزارش، این نخستین باری است که سامسونگ به عنوان تنها سازنده تراشه پرچم دار کوالکام انتخاب می گردد. انتظار می رود اسنپدراگون 875 در دسامبر 2020 معرفی گردد و نخستین گوشی های مجهز به آن در اوایل 2021 به دست کاربران می رسند.

به نظر می رسد دلیل برنده شدن سامسونگ در این قرارداد، قیمت کمتر نسبت به TSMC بوده است. منابع مطلع می گویند سامسونگ می تواند تراشه های با کیفیت مشابه TSMC را با قیمت پایین تر فراوری کند. باید خاطرنشان کنیم سامسونگ تراشه های شرکت هایی مانند IBM، اینتل و انویدیا را هم فراوری می نماید. طبق بعضی شایعه ها، سامسونگ سازنده تراشه های اسنپ دراگون 735G و سری 400 دارای مودم 5G هم خواهد بود.

این شرکت کره ای در چند سال گذشته بودجه هنگفتی را به بخش تحقیق و توسعه تکنولوژی تراشه ها اختصاص داده است. سامسونگ میخواهد تا سال 2030 به بزرگترین سازنده تراشه ها تبدیل گردد و برای رسیدن به این صندلی باید TSMC را شکست دهد. در حال حاضر، بخش بزرگی از این بازار به TSMC تعلق دارد و سامسونگ با فاصله زیادی در صندلی دوم قرار گرفته که البته این فاصله در حال کاهش است.

  • از نسل بعد پردازنده ها در گوشی های اندرویدی چه انتظاری داریم؟

منبع: Sam Mobile

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15955

به "سامسونگ تنها سازنده تراشه اسنپدراگون 875 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ تنها سازنده تراشه اسنپدراگون 875 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید