دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

به گزارش مجله آزمون اول، امروزه در بحث معماری نمیتوان اهمیت دکوراسیون داخلی را نادیده گرفت. طراحی داخلی ساختمان امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است که بعد از ساخت خانه مورد اجرا قرار میگیرد. در دکوراسیون داخلی از سبک های متفاوتی استفاده میشود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند. در این نوشته ما میخواهد سبک جدیدی از طراحی داخلی با عنوان آرت دکو را به علاقمندان دکوراسیون داخلی معرفی نماید. با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

سبک آرت دکو مانند بعضی از سبک ها نماد آرامش و سکون نیست بلکه توانگری و شکوه خود را در قالب تجملات در معرض نمایش میگذارد. این سبک به دنبال خودنمایی و جلب توجه است و به همین دلیل تمام المان های آن دارای الگوهای هندسی و نقوش بسیار زیبا هستند. آرت دکو تمام اجزای دکوراسیون را در بر میگیرد و به عنوان یک سبک مدرن, کاربردی, دلربا, ظریف و زیبا به شمار می آید. آنچه که در سبک آرت دکو به چشم میخورد تقارن در اشکال هندسی ست. اشکال در این سبک طراحی دارای گوشه های شکسته و هندسی هستند, البته گاهی اوقات نیز از فرم های منحنی استفاده میگردد.

دکوراسیون داخلی آرت دکو دارای ویژگی های مخصوص به خود میباشد که آن را از سایر سبک های دکوراسیون متمایز کرده است. در ادامه به عناصر و اجزای موجود در این نوع دکوراسیون پرداخته شده و ویژگی آنها مورد آنالیز قرار گرفته است.

مبلمان

در دکوراسیون به سبک آرت دکو انتخاب مبلمان باید بر اساس اشکال ساده, بدون تزئینات اضافی و از جنس چوب های خاص صورت گیرد. استفاده از آینه, کروم و چوب راه راه در ساخت مبلمان آرت دکو از ویژگی های منحصر به فرد آنهاست. این متریال ها جلوه مبلمان را شکیل تر و پرجلوه نشان میدهند و نقش موثری در زیبایی مبلمان ایفا میکنند. نکته دیگری که در مورد مبلمان باید مد نظر قرار گرفته گردد سایز آنهاست. مبل ها باید در اندازه های بزرگ خریداری شوند, علاوه بر آن میزهای کناری, گنجه ها و جایگاه های بزرگ برای دکوراسیون آرت دکو ایده آل هستند.

رنگ

رنگ هایی که در سبک آرت دکو به کار برده میشوند رنگ های پر رنگ و قدرتمندی هستند که در آنها کنتراست نیز به چشم میخورد. رنگ های زرد روشن و تیره, قرمز, سبز, آبی و صورتی به خوبی با رنگ نقره ای, سیاه و کرومی ترکیب میشوند. اگر میخواهید فضایی لطیف تر در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید از رنگ های کرم و بژ در اتاق نشیمن, غذاخوری و اتاق خواب بهره ببرید. این رنگ ها به زیبایی با چوب جلا داده شده و مبلمان لاک زده شده کنتراست پیدا میکنند.

متریال

متریال هایی که در دکوراسیون به سبک آرت دکو مورد استفاده قرار میگیرند نمادی از یک زندگی ثروتمندانه هستند. در این نوع دکوراسیون از متریال های مشخصی مانند فولادهای ضد زنگ, کروم, آینه, شیشه, چوب های تزئینی کمیاب, سنگ مرمر و پوست حیوانات استفاده میگردد. بعضی از این موارد بسیار کمیاب بوده و به سختی یافت میشوند اما کاربرد آنها در طراحی منزل نماد یک دکوراسیون واقعی به سبک آرت دکو میباشد.

کفپوش

برای کفپوش اتاق هایی که با سبک آرت دکو طراحی میشوند از لینولئوم, سنگ مرمر و کاشی های سیاه و سفید استفاده میگردد. علاوه بر آن پارکت لاک خورده نیز در پوشش کف اتاق ها مورد استفاده قرار میگیرد. اگر علاقمند به پهن نمودن فرش در کف خانه خود هستید میتوانید از فرش های زیبا در ابعاد بزرگ و متناسب با دکوراسیون خانه به عنوان کفپوش استفاده نمائید.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4366

به "دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید