خبرنگاران مراکز رفاهی آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت مراکز رفاهی وزارت آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

خبرنگاران مراکز رفاهی آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است

ویروس کرونا تقریبا از ابتدای اسفند ماه سال 98 تا به امروز در ایران و بسیاری دیگر از کشورهای جهان شیوع پیدا کرد و فرایند فعالیت های انسانی در جوامع به واسطه این ویروس منحوس دگرگون شد.

کرونا مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از مراکز علمی، آموزشی، تفریحی و حتی مشاغل مختلف را در برهه های زمانی به منظور حفظ سلامت انسان ها به تعطیلی کشاند و خانواده های بسیاری را داغدار کرد.

اما این روزها شنیدن آمار روزانه مرگ بیش از 400 نفر از هموطنان، شرایط را به گونه ای نامساعدتر از پیش کرده است، بر اساس پیش بینی های انجام شده در صورت ادامه فرایند فعالیت ها و تجمعات انسانی این عدد چهار رقمی نیز می شود.

هرچند که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز عوامل بسیاری برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس عنوان شده است و بسیاری از هموطنان نیز این موارد را رعایت کرده اند اما بازهم عده ای با جدی نگرفتن این ویروس و شرکت در تجمعات انسانی و سفرکردن جان خود و سایر هموطنان را به خطر می اندازند.

این روزها در خانه ماندن و اجتناب از مسافرت یکی از موثرترین راه های مقابله با این ویروس منحوس است؛ چرا که علاوه بر قطع زنجیره ابتلا به کرونا می تواند تعادل در خدمات درمانی و پزشکی در شهرهای مختلف کشور ایجاد کند. همچنین نباید از این نکته غافل شد که هر شهر متناسب با جمعیت خود، امکانات درمانی و بیمارستانی دارد و نمی تواند جوابگوی جمعیت مضاعف مسافر نیز باشد.

بنابراین ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور کاهش سفر و جلوگیری از تجمعات انسانی از ابتدای آذر ماه محدودیت هایی را برای مصونیت جانی شهفرایندان در مناطق مختلف کشور وضع کرد تا هموطنان با ماندن در خانه از افزایش تلفات انسانی جلوگیری کنند و لحظات خوبی را در کنار سایر اعضای خانواده بگذرانند.

بر اساس تصویب ستاد ملی کرونا، محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرایی شده است تا با این محدودیت ها میزان سفرها به حداقل برسد.

این محدودیت ها شامل 448 شهر از جمله 160 شهر با شرایط قرمز، 208 شهر با شرایط نارنجی و 80 شهر با شرایط زرد می شود.

در شهرهای قرمز فقط مشاغل ضروری گروه یک اجازه فعالیت دارند، در شهرهای نارنجی مشاغل گروه اول و دوم و در شهرهای زرد فقط مشاغل گروه چهارم ممنوعیت فعالیت دارند. همچنین ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند. تردد بین شهری خودروها نیز با پلاک غیربومی ممنوع است و در شهرهای قرمز تردد خودروها به طور کلی به جز مواردی که مجوز تردد دارند، از ساعت 21 تا 4 صبح ممنوع است.

اعمال محدودیت های 2 هفته ای که به صورت گسترده تر اجرایی شده، می تواند در صورت همراهی و همکاری مردم و اصناف، در کاهش فرایند ابتلا، بستری و فوت به علت کووید 19 موثر واقع شود. مهم ترین عامل توفیق در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها مشارکت همگانی و همراهی همه شهفرایندان است.

گودرز کریمی فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران درباره شرایط فعالیت مراکز رفاهی در دوران اعمال محدودیت های کرونایی گفت: 401 خانه معلم در آموزش و پرورش وجود دارد که روزانه شرایط آنها کنترل می شود. این درحالی است که هم اکنون مسافری برای اقامت ندارند.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا بالغ بر 90 درصد ظرفیت تخت های این اقامتگاه ها خالی است اما در عین حال خانه های معلم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آمادگی پذیرش مسافران را دارند. اقبال عمومی برای سفر کردن بسیار پایین است و آموزش و پرورش هم توصیه می کند با توجه به محدودیت های اعمال شده افراد در خانه بمانند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: افرادی که به ناچار قصد سفر به مقصد خاصی را دارند، توسط اقامتگاه ها پذیرش خواهند شد.

تعطیلی باشگاه های پیشکسوتان

کریمی فر همچنین درباره فعالیت باشگاه پیشکسوتان در شهرهای مختلف کشور گفت: باشگاه پیشکسوتان در راستای غنی سازی اوقات فراغت بازنشستگان فرهنگی و بهره مندی از تجارب آنها راه اندازی شد تا با ایجاد کتابخانه، سالن ورزشی و دفتر مشاوره و حقوقی پاتوقی برای پیشکسوتان فرهنگی باشد.

وی تاکید کرد: باشگاه های پیشکسوتان در زمان شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت ها تعطیل است. فرهنگیان هم در این زمان از فعالیت این مراکز استقبال نمی کنند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: پس از بهبود شرایط همه گیری کرونا، باشگاه های پیشکسوتان فعالیت خود را از سر خواهند گرفت و می توان از تجارب بازنشستگان استفاده کرد.

bestcanadatours.com: سفر کانادا، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19038

به "خبرنگاران مراکز رفاهی آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراکز رفاهی آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید