خبرنگاران فرایند ابتلا به کرونا در مناطق جنوبی ایلام افزایشی است

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران - ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: فرایند ابتلا به کرونا در شهرستان های جنوبی استان از جمله دهلران و آبدانان به تدریج در حال افزایش است و باید در این زمینه تدابیر و راهکارهای لازم اتخاذ گردد تا بتوان مانع از گسترش بیشتر این ویروس در این 2 شهرستان شد.

خبرنگاران فرایند ابتلا به کرونا در مناطق جنوبی ایلام افزایشی است

دکتر محمد کریمیان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در مورد بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام اضافه نمود: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به دور دوم کشیده شده است و فضای بومی و شور انتخاباتی در این شهرستان ها وجود دارد، احتمال تجمعات شبانه کاندیداها برای کسب آرا وجود دارد و همین تجمعات باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان ها می گردد.

وی از فرمانداران، مسوولان و مردم این شهرستان ها خواست که از این تجمعات خودداری نمایند و فضای رقابتی را طوری ایجاد نمایند که برای اخذ رای احتیاج به اینگونه تجمعات نباشد.

شهرستان ایوان دارای بالاترین آمار ابتلا نسبت به جمعیت

شهرستان های ایلام، ایوان و مهران به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان را به خود اختصاص دادند اما بر اساس معیار جمعیت، بیشترین آمار ابتلا مربوط به شهرستان ایوان است بنابراین مردم این شهرستان باید نکات و دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت نمایند.

وی دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان و فوت ناشی از کرونا در شهرستان ایوان را ناشی از مسافرت های شهفرایندان این شهرستان به شهر قم، عدم شناخت بیماری و دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی دانست و اضافه نمود: جهت کاهش این موارد ضمن جلسه با پزشکان شهرستان، جلسات آموزشی هم در این زمینه برگزارشد.

لباس و وسایل حفاظت فردی به اندازه احتیاج در استان فراوری می گردد

دکتر کریمیان در مورد شرایط البسه و وسایل حفاظتی برای پرسنل ها و کادر درمانی بیمارستانها یادآور شد: در این خصوص یک سری پروتکل ها از طرف وزارتخانه به ما ابلاغ شده است که اگر براساس پروتکل وزارتخانه پیش برویم قطعا هیچ یک از کادر درمانی راضی نخواهند بود، بنابراین تمام کوشش ما فراهم کردن شرایط مناسب از نظر البسه و مسائل حفاظتی برای حافظان سلامت است.

وی تاکید نمود: در زمینه تهیه لباس های حفاظت فردی جهت استفاده کادر درمانی کمبودی نداریم و بر اساس احتیاج بیمارستان ها، درمانگاه ها و سایز مناسب افراد به مقدار لازم در استان این لباس های حفاظت فردی فراوری می گردد.

حضور در اجتماعات مهمترین چالش و مانع قطع زنجیره ابتلا/جدیدترین متدهای پزشکی برای بیماران کرونا استفاده می گردد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام حضور در اجتماعات را مهمترین چالش و مانع در قطع زنجیره بیماری کرونا در استان دانست و تاکید نمود: مردم از تجمعات غیر ضروری بکاهند تا با یاری هم به قطع زنجیره این بیماری یاری کنیم.

کریمیان در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر سوالاتی در فضای مجازی مطرح شده است که آیا داروها و امکاناتی که در استان های دیگر در مورد درمان کرونا تجویز شده و مفید بوده در استان ایلام هم موجود است یا خیر، اضافه نمود: همکاران ما و پزشکان استان از جدیدترین متدهای پزشکی و داروهای درمانی جهت تسریع در درمان این بیماری براساس ضرورت و احتیاج بیمار در بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) استفاده می نمایند.

قول مساعد رییس جمهوری برای رفع مسائل زیرساختی حوزه سلامت ایلام

وی مسائل حوزه درمان استان را در 2 بخش، بیماری کرونا و کمبودهای آن و مسائل حوزه زیرساخت این حوزه نیز دانست و عنوان داشت: بیماری کرونا یک بیماری دوره ای است که دیر یا زود زنجیره آن قطع می گردد ولی باید به حوزه زیرساخت توجه ویژه ای داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به جلسه ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری اشاره نمود و گفت: در این نشست مسائل حوزه زیرساختی استان از جمله بحث بیمارستان 376 تختخوابی، نبود آنژیوگرافی در مرکز استان، جراحی قلب و نداشتن پرتو درمانی مطرح شد که رییس جمهوری جهت رفع کردن این مسائل قول مساعد دادند.

2 آزمایشگاه تشخیص کرونا در ایلام فعال است

کریمیان در مورد کیت های تشخیصی بیماری کرونا در استان نیز گفت: این کیت ها که درکل کشور مورد استفاده قرار می گیرند کیت های مورد اعتمادی جهت تشخیص بیماری کرونا هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان ایلام دارای 2 آزمایشگاه تشخیص کروناست که در ابتدای شیوع بیماری مجهز به چنین آزمایشگاه هایی در استان نبودیم و به ناچار آزمایش ها را به تهران، اهواز و کرمانشاه ارسال می شد و نتیجه آنها نیز بسیار کند بود اما هم اکنون طی 24 ساعت نتیجه آزمایشات بیماری در استان آماده می گردد و این مدت زمان نتیجه آزمایش شاید حتی از میانگین کشوری هم مناسب تر باشد.

شناخت زوایای کرونا به تدریج/ بعضی با پنهان کردن بیماری به گسترش آن دامن می زنند

دکتر کریمیان با اشاره به معین نبودن مدت زمان این بیماری، اضافه نمود: تاریخ دقیق اتمام این بیماری معین نیست، اما به تدریج با شناخت زوایای این بیماری، نحوه سرایت و علائم آن، تمام کوشش خود را بکار خواهیم گرفت که با قرنطینه، اجتناب از تجمعات غیرضروری و دیگر موارد از جمله رعایت دستورالعمل های بهداشتی بتوانیم هر چه زودتر شاهد قطع زنجیره این بیماری باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مورد افرادی که با پنهان نمودن این بیماری ضمن انتقال آن به سایر اعضای خانواده و سایرین جان خود را هم به خطر می اندازند، گفت: متاسفانه تصور بدی در عموم مردم از مبتلا شدن به این بیماری به وجود آمده که بعضی این بیماری را مایه بدنامی خانواده قلمداد می نمایند که این تصور واقعا یک تصور اشتباه است، امیدوارم مردم به این باور برسند که این بیماری همانند بیماری های دیگر تفاوتی ندارد.

وی اضافه نمود: شاید نحوه دفن فوتی های این بیماری باعث این رعب و ترس بین مردم شده است که سعی بر این است در این خصوص بوسیله روانشناسان، روانپزشکان و فضاهای فرهنگی به این مسائل ورود کنیم.

بر اساس پروتکل جدید وزارت بهداشت از این پس از تمامی اطرافیان مبتلا نمونه گرفته می گردد

کریمیان ادامه داد: در مورد افرادی که تست کرونای آنان مثبت اعلام می گردد از طرف مراکز بهداشتی و درمانی بلافاصله با خانواده آنها تماس گرفته شده و اگر هر کدام از اعضای خانواده شخص مبتلا، علامت دار باشد آن شخص به مراکز درمانی ارجاع و از وی تست کرونا گرفته می گردد.

وی توضیح داد: اما بر اساس پروتکل جدید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که بصورت شفاهی اعلام شده و بزودی ابلاغ می گردد، از تمامی اطرافیان فرد مبتلا نمونه گرفته می گردد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز (پنجشنبه) اظهار داشت: تا به امروز 66 هزار و 200 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس به چهار هزار و 110 تن رسید و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و 634 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور اضافه نمود: فرایند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تا به امروز32 هزار و 309 نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و 918 تن در شرایط شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9619

به "خبرنگاران فرایند ابتلا به کرونا در مناطق جنوبی ایلام افزایشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند ابتلا به کرونا در مناطق جنوبی ایلام افزایشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید