خبرنگاران تداوم اعتراضات علیه قانون شهروندی هند به رغم شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، دهلی-خبرنگاران- منابع خبری گزارش دادند: تعطیلی دانشگاه ها، مراکز خرید، سینماها و شرکت های خصوصی، معترضان به اصلاحات قانون شهروندی هند همچنان در خیابان های پایتخت این کشور به اعتصاب خود ادامه می دهند.

خبرنگاران تداوم اعتراضات علیه قانون شهروندی هند به رغم شیوع ویروس کرونا

به گزارش شبکه خبری ایندیا تودی در روز شنبه، هنا احمد یک معترض در منطقه شاهین باغ واقع در جنوب دهلی نو گفت: عظیم ترین مسائل به وسیله باور به کلام خدا و قران قابل حل است. دعای خداوند به معترضان امیدواری می دهد. ما توانستیم به سرمای زمستان در دهلی غلبه کنیم. اکنون ما خواهیم توانست بر ویروس کرونا نیز پیروز شویم.

هنا احمد در میان صد ها زن مسلمان در منطقه شاهین باغ واقع شده است که در سه ماه گذشته در خیابان اعتصاب نموده اند و از دولت هند می خواهند تا اصلاحات قانون شهروندی این کشور را لغو کند.

شیوع ویروس کرونا در یک ماه گذشته در گوشه و کنار دنیا توجه رسانه ها را به خود جلب نموده است. اکنون این ویروس به هند رسیده است و تا روز شنبه 83 نفر در هند به این ویروس مبتلا شده اند. همچنین 2 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

تمام مقامات و دولت های مرزی و ایالتی هند برای مقابله با این ویروس به حالت آماده باش درآمده اند. دولت هند به مردم توصیه نموده است تا از اجتماع های عظیم دوری نمایند. مدارس، دانشگاه ها و سینماها بسته شده و برنامه های مختلف به حالت تعلیق درآمده اند.

در میان اقدامات برای جلوگیری انتشار ویروس کرونا، ادامه اعتراضات در منطقه شاهین باغ به یک نگرانی جدید برای مقامات هندی تبدیل شده است.

با این وجود، ویروس کرونا نتوانسته است عزم معترضان به اصلاحات قانون شهروندی را در پایتخت هند تغییر دهد. معترضان می گویند آنها تا به امروز در مقابل سرما، باران و تهدیدها هراسی به خود راه نداده اند و اکنون نیز از ویروس کرونا نمی ترسند.

مریم شکفته در حالی که ماسک به صورت دارد گفت: ما هراسی از ویروس کرونا نداریم. حدود هزار ماسک در میان معترضان پخش شده است. این اقدام با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا صورت گرفته است.

یک مقام هندی گفت: از معترضان خواسته شده است که در صورت احساس مریضی در اعتراضات شرکت ننمایند. اقدامات پیشگیرانه زیادی در محل اعتصاب های خیابانی صورت گرفته است. آگاهی ها و اطلاعات لازم در خصوص ویروس کرونا در میان معترضان منتشر می گردد. از معترضان همچنین خواسته شده است تا بچه ها را به همراه خود نداشته باشند.

شکفته اضافه نمود: اصلاحات قانون شهروندی و طرح ثبت نام شهروندی نگرانی های عظیم تری از ویروس کرونا هستند.

خشونت های اخیر در شمال شرق دهلی که بر اثر آن 53 نفر کشته و حدود 500 نفر مجروح شدند، بر معترضان در منطقه شاهین باغ تاثیر گذاشته است و آنها اکنون با قاطعیت بیشتری به اعتصاب خود ادامه می دهند.

اصلاح قانون شهروندی هند در تاریخ 20 آذر (11 دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال 2015 میلادی وارد این کشور شده اند می توانند شهروندی این کشور را دریافت نمایند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی گردد. مسئولان هند در باره علت این اقدام گفته اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند.اما گروه های منتقد به این اصلاحات معتقدند که هدف واقعی از قوانین جدید تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان و تبعیض علیه آنان برای راضی نگاه داشتن احزاب هندو می باشد.

گروه های حقوق بشر معتقدند که هدف اصلی از اجرایی ساختن طرح هایی مانند ثبت نام شهروندی، اصلاحات قانون شهروندی و آمار شهروندی در واقع به حاشیه کشاندن اقلیت های مسلمان هند و قرار دادن آنها در اردوگاه های عظیم مهاجران در این کشور است.

این اصلاحات به اعتراض های گسترده مردمی و همچنین کشته شدن بیش از 50 نفر منجر شده است. هزاران نفر از مردم هند از گروه ها و قومیت های مختلف خواستار لغو این اصلاحات شده اند.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8132

به "خبرنگاران تداوم اعتراضات علیه قانون شهروندی هند به رغم شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم اعتراضات علیه قانون شهروندی هند به رغم شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید