خبرنگاران اقدامات دولت لبنان برای کاهش بحران اقتصادی

به گزارش مجله آزمون اول، تهران - خبرنگاران - لبنان این روزها با دو بحران بزرگ بدهی های خارجی و مسائل اقتصادی ناشی از آن و همچنین کنترل شیوع بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کند، اما وزیر خارجه این کشور می گوید، لبنان قصد دارد با بازگردان پول های به سرقت رفته گامی برای کاهش مسائل اقتصادی بردارد.

خبرنگاران اقدامات دولت لبنان برای کاهش بحران اقتصادی

ناصف حتی وزیر امور خارجه و مهاجران لبنان امروز (یکشنبه) در گفت و گو با رادیو صدای همه لبنان گفت: یکی از اولویت ها دولت بازیابی پول های دزدیده شده و بازگرداندن آنها به اقتصاد لبنان است.

بنابر گفته مقام های طراز اول لبنان، مالکان پنج بانک خصوصی حدود دو میلیارد و 300 میلیون دلار از محل سپرده های مردم را به خارج از این کشور منتقل کرده اند و این تنها بخشی از انتقال سرمایه های عمومی از لبنان به دیگر کشورها است که مورد اعتراض شدید مردم این کشور قرار گرفته است.

مقام های لبنانی اعلام کرده اند که مالکان پنج بانک خصوصی این مبالغ را ظرف سه ماه و از زمان آغاز تظاهرات مردمی در 25 مهر ماه تا 25 دی ماه 98 به حساب های بانکی در سوییس منتقل کرده اند.

برخی کارشناسان بانکی و اقتصادی لبنان هم اعلام کرده اند که به دلیل بحران اقتصادی و در شرایط بد معیشتی و بانکی، 6 میلیارد و 500 میلیون دلار از دارایی های شخصیت های سیاسی و مدیران کل لبنان در اواخر آذر ماه به خارج از این کشور انتقال یافته است.

به همین دلیل پنج ماه قبل گروههای زیادی از مردم لبنان روبروی سفارت سوییس در مرکز بیروت تجمع کردند و از دولت این کشور خواستند، دارایی های بانک های خصوصی، شخصیت های سیاسی و مدیران کل را که به خارج انتقال یافته است، برگرداند.

معترضان از دولت سوییس خواستار انجام تحقیق شفاف برای شناسایی اموال به سرقت رفته مردم لبنان و اعلام نام افرادی شدند که متهم به انتقال پول به بانک های سوییس بودند.

یکی از رسانه های لبنان به نقل از یک مسئول در دولت سوییس اظهار داشت که دو میلیارد دلار از مبالغ خارج شده از لبنان متعلق به 9 شخصیت سیاسی لبنانی است و بقیه به برخی از مدیران کل تعلق دارد و توسط آنها به بانک های سوییس حواله و منتقل شده است.

معترضان لبنان در تجمع و تحصن خود روبروی سفارت سوییس در بیروت تاکید کردند که این اموال به سرقت رفته، به مردم لبنان تعلق دارد و باید به کشور بازگردد و تا تحقق این خواسته، سکوت نخواهند کرد.

اقدام این بانکها و شخصیتها در انتقال دارایی های عمومی لبنان به خارج از کشور باعث کمبود شدید ارزهای خارجی به ویژه دلار و کاهش بی سابقه ارزش لیره پول ملی لبنان شده و بانکهای این کشور امروز حتی قادر به بازگرداندن سپرده های خرد مردم و انتقال حوالجات ارزی برای دانشجویان لبنانی شاغل به تحصیل در خارج از این کشور نیستند.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9723

به "خبرنگاران اقدامات دولت لبنان برای کاهش بحران اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقدامات دولت لبنان برای کاهش بحران اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید