آشنایی با جشنواره ها و فستیوال های کانادا

به گزارش مجله آزمون اول، کانادا کشوری با فرهنگ و تنوع بسیار است. این کشور میزبان بسیاری از جشنواره ها و فستیوال های مختلف در طول سال است که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد. از جشنواره های موسیقی و فیلم گرفته تا جشنواره های غذا و فرهنگ، در کانادا برای همه سلیقه ای چیزی پیدا می شود.

آشنایی با جشنواره ها و فستیوال های کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

کانادا کشوری چند فرهنگی است که مردمانی از سراسر جهان را در خود جای داده است. همین تنوع فرهنگی باعث شده که این کشور میزبان جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی در طول سال باشد. این جشنواره‌ها و فستیوال‌ها فرصت مناسبی را برای مردم کانادا و گردشگران فراهم می‌کنند تا با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف آشنا شوند و از خودشان لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از مهمترین جشنواره‌ها و فستیوال‌های کانادا بپردازیم.

جشنواره ژاز مونترال (Montreal Jazz Festival)

جشنواره ژاز مونترال یکی از بزرگترین و معروف‌ترین جشنواره‌های موسیقی جاز در جهان است. این جشنواره هر ساله در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه در شهر مونترال برگزار می‌شود و بیش از 300 هزار نفر از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. در جشنواره ژاز مونترال بیش از 300 کنسرت رایگان و غیررایگان در سالن‌های موسیقی و فضای باز شهر مونترال برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival)

جشنواره فیلم تورنتو یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان است. این جشنواره هر ساله در ماه سپتامبر در شهر تورنتو برگزار می‌شود و بیش از 400 فیلم از سراسر جهان در آن به نمایش گذاشته می‌شود. جشنواره فیلم تورنتو فرصت مناسبی را برای فیلمسازان و بازیگران جوان فراهم می‌کند تا آثار خود را به نمایش بگذارند و با مخاطبان جهانی آشنا شوند.

جشنواره نور تورنتو (Toronto Light Festival)

جشنواره نور تورنتو یکی از زیباترین جشنواره‌های نور در جهان است. این جشنواره هر ساله در ماه ژانویه و فوریه در شهر تورنتو برگزار می‌شود و خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر با نورپردازی‌های خلاقانه تزئین می‌شوند. جشنواره نور تورنتو فرصت مناسبی را برای مردم فراهم می‌کند تا از زیبایی‌های شهر لذت ببرند و از سرمای زمستان لذت ببرند.

جشنواره ماهوا (Moomba Festival)

جشنواره ماهوا یکی از بزرگترین جشنواره‌های فرهنگی در کانادا است. این جشنواره هر ساله در ماه مارس در شهر ملبورن برگزار می‌شود و بیش از یک میلیون نفر از سراسر استرالیا را به خود جذب می‌کند. در جشنواره ماهوا بیش از 100 رویداد مختلف برگزار می‌شود، از جمله رژه شناورها، کنسرت‌های موسیقی، نمایشگاه‌های هنری و مسابقات ورزشی.

جشنواره هالیفکس جاز (Halifax Jazz Festival)

جشنواره هالیفکس جاز یکی از بزرگترین جشنواره‌های موسیقی جاز در کانادا است. این جشنواره هر ساله در ماه جولای در شهر هالیفکس برگزار می‌شود و بیش از 100 هزار نفر از سراسر کانادا و جهان را به خود جذب می‌کند. در جشنواره هالیفکس جاز بیش از 200 کنسرت رایگان و غیررایگان در سالن‌های موسیقی و فضای باز شهر هالیفکس برگزار می‌شود.

فستیوال بین المللی بالن کالگری (Calgary Stampede)

فستیوال بین المللی بالن کالگری یکی از بزرگترین و معروف‌ترین جشنواره‌های بالن در جهان است. این جشنواره هر ساله در ماه جولای در شهر کالگری برگزار می‌شود و بیش از یک میلیون نفر از سراسر کانادا و جهان را به خود جذب می‌کند. در فستیوال بین المللی بالن کالگری بیش از 500 بالن رنگارنگ از سراسر جهان به پرواز درمی‌آیند.

جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی مونترال (Montreal Fringe Festival)

جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی مونترال یکی از بزرگترین و معروف‌ترین جشنواره‌های هنرهای نمایشی در جهان است. این جشنواره هر ساله در ماه ژوئن در شهر مونترال برگزار می‌شود و بیش از 200 هزار نفر از سراسر کانادا و جهان را به خود جذب می‌کند. در جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی مونترال بیش از 1000 نمایش مختلف در سالن‌های تئاتر و فضای باز شهر مونترال به اجرا درمی‌آیند.

جشنواره کارناوال کاریبانا (Caribana Festival)

جشنواره کارناوال کاریبانا یکی از بزرگترین و معروف‌ترین جشنواره‌های کارناوال در جهان است. این جشنواره هر ساله در ماه اوت در شهر تورنتو برگزار می‌شود و بیش از دو میلیون نفر از سراسر کانادا و جهان را به خود جذب می‌کند. در جشنواره کارناوال کاریبانا بیش از 1000 رقصنده و موسیقی‌دان در رژه خیابانی شرکت می‌کنند و با لباس‌های رنگارنگ و موسیقی پرانرژی خود، خیابان‌های شهر تورنتو را به وجد می آورند.

جشنواره های دیگر

علاوه بر جشنواره های ذکر شده، جشنواره های دیگری نیز در کانادا برگزار می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشنواره بین المللی کارناوال زمستانی کبک
  • جشنواره کانکادیا
  • جشنواره بین المللی تئاتر ونکوور
  • جشنواره نمایشگاه کلگری
  • جشنواره بین المللی موسیقی اوتاوا
  • جشنواره بین المللی جاز ونکوور
  • جشنواره بین المللی فیلم مونترال
  • جشنواره بین المللی هنر و فرهنگ مونترال
  • جشنواره بین المللی تئاتر جوانان تورنتو
  • جشنواره بین المللی فیلم کبک
  • جشنواره بین المللی موسیقی جاز مونترال
  • جشنواره نمایشگاه ملی کانادا (Canadian National Exhibition) در تورنتو
  • جشنواره نمایشگاه کلیگری استامپید (Calgary Stampede) در کلگری
  • جشنواره زمستانی کبک سیتی (Carnaval de Québec) در کبک سیتی
  • جشنواره بین المللی کمدی جاست فور لاگز (Just for Laughs Comedy Festival) در مونترال
  • جشنواره هنرهای فولکلور کانادا (Canadian National Vilarts Festival) در مونترال
  • جشنواره بین المللی فیلم ونکوور (Vancouver International Film Festival) در ونکوور
  • جشنواره بین المللی آتش بازی ونکوور (Honda Celebration of Light) در ونکوور

چرا باید در جشنواره های کانادا شرکت کرد؟

شرکت در جشنواره های کانادا مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی با فرهنگ و سنت های کانادا
  • چشیدن غذاهای مختلف کانادایی
  • دیدار با افراد جدید از سراسر جهان
  • لذت بردن از موسیقی، تئاتر، سینما و سایر رویدادهای فرهنگی
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 4 مهر 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2715

به "آشنایی با جشنواره ها و فستیوال های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جشنواره ها و فستیوال های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید