باکس آفیس 2019 سینمای جهان ، سالی که رکوردها شکست

به گزارش مجله آزمون اول، سال 2019 یکی از پیروز ترین سال ها اخیر در گیشه سینما بود که با جا به جا شدن رکورد پرفروش ترین فیلم و انیمیشن تاریخ سینما و ثبت چندین رکورد دیگر همراه بود.

باکس آفیس 2019 سینمای جهان ، سالی که رکوردها شکست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، امسال جدیدترین قسمت از سری فیلمهای انتقام جویان با نام کامل انتقام جویان:سرانجام بازی توانست با فروش 2.797 میلیارد دلاری و سرانجام دادن به سلطه چند ساله و 2.789 میلیارد دلاری آواتار، در صدر فهرست پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما قرار بگیرد.

انتقام جویان: سرانجام بازی دنباله انتقام جویان: جنگ ابدیت (2018) و همچنین انتقام جویان (2012) و انتقام جویان: عصر اولتران (2015) است و بیست و دومین فیلم در جهانی سینمایی مارول است که برادران روسو آن را با فیلمنامه ای مشترک از کریستوفر مارکوس و استیون مک فیلی کارگردانی کردند.

فیلم-انیمیشن شیرشاه که بر اساس انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی ساخته شده هم توانست با فروش 1.656 میلیارد دلاری، نه تنها پس از انتقام جویان: آخر بازی در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های سال 2019 قرار گیرد بلکه با گذر از یخ زده (1.29 میلیارد دلار) و بالاتر از شگفت انگیزان 2 (1.242 میلیون دلار)، مینیون ها (1.159 میلیارد دلار)، داستان اسباب بازی 4 (1.073 میلیارد دلار)، داستان اسباب بازی 3 (1.066 میلیارد دلار)، منجمد 2 (1.041 میلیارد دلار)، من نفرت انگیز 3 (1.034 میلیارد دلار)، در جست وجوی دُری (1.028 میلیارد دلار)، زوتوپیا (1.023 میلیارد دلار)، در رتبه نخست پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما قرار گرفته است.

داستان اسباب بازی 4 و منجمد 2 هم اکنون در رتبه پنجم و هفتم پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما قرار داند.

  • جهانی سینمایی مارول پس از اکران فیلم کاپیتان مارول به اولین سری فیلم با مجموع فروش جهانی 22 میلیارد دلار تبدیل شد. همچنین این اولین مجموعه فیلمی است که 9 قسمت از آن شامل کاپیتان مارول، سه فیلم انتقام جویان، مرد آهنین 3، کلاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، پلنگ سیاه به همراه انتقام جویان: آخر بازی و مرد عنکبوتی: دور از خانه به فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار دست می یابند.
  • سینمای چین توانست رکورد فروش ماهانه سینمای جهان را در ماه فوریه با 1.63 میلیارد دلار ارتقاء بخشد، رکوردی که در فوریه سال گذشته آن برای اولین بار توسط سینمای چین شکسته بود.
  • استودیو والت دیزنی به اولین کمپانی فیلمسازی تاریخ تبدیل شده که فروش سالانه محصولاتش در گیشه جهانی از 10 میلیارد دلار عبور کرد. دیزنی همچنین اولین کمپانی است که 6 فیلمش در یک سال به فروش میلیارد دلاری دست یافته اند.
  • مرد عنکبوتی: دور از خانه به پرفروش ترین فیلم تاریخ کمپانی سونی تبدیل شد.
  • با فروش 1.073 میلیارد دلاری داستان اسباب بازی 4، استودیو پیکسار دیزنی اولین استودیو انیمیشن سازی نام گرفت که چهار محصولش شامل قسمت سوم و چهارم داستان اسباب بازی، در جستجوی دوری و شگفت انگیزان 2، هر کدام به فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار دست یافته اند.
  • فیلم لبنانی کفرناحوم به کارگردانی نادین لبکی با فروش جهانی بیش از 50 میلیون دلار، به پرفروش ترین فیلم سینمای خاورمیانه تبدبل شد.
  • جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس اولین با درجه سنی بزرگسال نام گرفت که به فروش جهانی بالغ بر یکی میلیارد دلار دست می یابد.
  • در سال 2019 میلادی، برای اولین 8 فیلم به فروش میلیارد دلاری دست یافتند و رکورد سال های 2015 و 2018 شکسته شد که با اکران 5 فیلم میلیارد دلاری همراه بود.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4963

به "باکس آفیس 2019 سینمای جهان ، سالی که رکوردها شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس 2019 سینمای جهان ، سالی که رکوردها شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید