افشای رابطه ناوالنی با سرویس جاسوسی انگلیس

به گزارش مجله آزمون اول، در ویدئویی که گفته می گردد توسط سرویس امنیت فدرال روسیه ضبط شده، فرد دست راست مخالف مسکو دیده می گردد که در حال چانه زنی با یک مقام سفارت انگلیس که مشکوک به جاسوسی بوده، برای دریافت یاری اقتصادی و اطلاعاتی است.

افشای رابطه ناوالنی با سرویس جاسوسی انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تصاویری منتشر شده که یکی از نزدیکان الکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه را در حال درخواست پول و اطلاعات از فردی نشان می دهد که گفته می گردد یک جاسوس انگلیسی است.

گفته می گردد این نوار را که اولین بار روز دوشنبه شبکه روسی آرتی آن را پخش کرد، سرویس امنیت فدرال روسیه (اف بی اس) در سال 2012 فیلمبرداری نموده و ملاقاتی را بین ولادیمیر آشورکوف مدیر اجرایی سازمان ناوالنی موسوم به بنیاد ضد فساد و یک کارمند سفارت انگلیس در مسکو نشان می دهد.

طیق این گزارش، شخصی که دستیار ناوالنی در کافه ای در مسکو ملاقات می نماید، جیمز ویلیام توماس فورد دبیر دوم وقت امور سیاسی سفارت انگلیس در روسیه بوده که سرویس امنیت فدرال مظنون بوده او یک مامور ام آی6 (سازمان جاسوسی بریتانیا) است که تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت می نموده است.

در بخشی از این ملاقات، آشورکوف می گوید اگر ما پول داشته باشیم، تیم خود را گسترش خواهیم داد و می افزاید هدف او از کسب اندکی پول حدود 10، 20 میلیون دلار در سال است که تفاوتی عمده ایجاد می نماید.

به گزارش آرتی، وی در ادامه با بیان این که فعالیت به اصطلاح ضد فساد آن ها می تواند به نفع شرکت ها در لندن باشد، می افزاید: این پول زیادی برای کسانی نیست که میلیارد ها در خطر دارند؛ و این پیامی است که من کوشش می کنم در فعالیت های خود برای جمع آوری پول و صحبت با افراد جامعه تجاری، ارائه کنم.

وی علاوه بر درخواست یاری اقتصادی، می گوید که می تواند از اطلاعاتی که دولت انگلیس در اختیار سازمان ناوالنی قرار می دهد برای آنچه اشفاگری های می خواند استفاده کند.

بنابر این گزارش، سازمان ناوالنی با هدف ادعایی افشای موارد فساد در روسیه بنیان شده و در حالی که پوشش آن فعالیت روزنامه نگاری است، هدف نهایی آن منطبق با هدف ناوالنی برای دستیابی به قدرت سیاسی است.

این فرد نزدیک به ناوالنی سال 2014 روسیه را ترک کرد و در حال حاضر ساکن انگلیس است. او در روسیه به اتهام کلاهبرداری برای تامین اقتصادی کارزار انتخاباتی 2013 ناوالنی به منظور تصدی سمت شهردار مسکو، تحت تعقب است.

او یکی از شاهدانی بود که مجلس انگلیس در سال 2018 برای تحقیقات درباره فساد ادعایی در روسیه از وی دعوت کرد. نام او همچنین در اسناد درز شده از ابتکاری است که ظاهراً عملیات جنگ اطلاعاتی مخفی دولت انگلیس برای برقراری ارتباط بین شخصیت های عمومی برای ایجاد هماهنگی بین آن ها در پشتیبانی از روایت ها و اهداف سیاسی لندن بوده است.

سالی که گفته می گردد این فیلم در آن گرفته شده، مصادف است با زمانی که خاتمه یک مقام دولتی انگلیس تایید کرد که یک واقعه رسوانماینده جاسوسی در روسیه واقعی بوده است. این رسوایی سال 2006 شروع شد و در آن دیپلمات های انگلیسی از یک دستگاه وای فای در پوشش سنگ برای جمع آوری اطلاعات از منابع در روسیه استفاده می کردند.

الکسی ناوالنی چهره غربگرای مخالف دولت روسیه است که اواخر ماه گذشته به محض ورود به فرودگاه مسکو از آلمان بازداشت شد و در پی آن روسیه شاهد بعضی ناآرامی ها بوده است.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داده بود ناوالنی که در پرونده ای موسوم به پرونده روچر با مجازات تعلیقی روبرو بود به علت امتناع از حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب دولت روسیه قرار گرفته بود.

این شخصیت مخالف روسیه روز 20 اوت 2020 هنگام پرواز از شهر تومسک در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر امسک به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت.

الکسی ناوالنی 7 سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را عنوان نمود از کما خارج شد. روسیه این ادعا ها را رد و خاطرنشان کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود سم در بدن او را نشان نداده است.

کشور های غربی کوشش نموده اند از پرونده ناوالنی برای اعمال فشار بر روسیه استفاده نمایند. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه دخالت دولت جدید آمریکا در امور داخلی این کشور و حمایت از تظاهرات های اخیر را محکوم کرد.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21703

به "افشای رابطه ناوالنی با سرویس جاسوسی انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای رابطه ناوالنی با سرویس جاسوسی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید