افزایش فشار های فدرال بر بازار کامودیتی ها

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران - پیش بینی ها از اقدامات فدرال موجب فشار بر بازار کامودیتی ها شده است.

افزایش فشار های فدرال بر بازار کامودیتی ها

به گزارش سرویس ترجمه خبرنگاران ، بازار نفت در معاملات صبح امروز با کاهش روبرو شد. این احتمالاً نتیجه فشار فزاینده بر فدرال رزرو ایالات متحده است تا در پی انتشار گزارش تورم دیروز که بالاتر از انتظارات بود، با افزایش نرخ بهره تهاجمی تر عمل کند. علاوه بر این، ادامه پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران احتمالاً بازار را تا حدی عقب نگه می دارد.

دیروز اوپک تازهترین گزارش ماهانه خود را منتشر کرد که نشان داد فراوری این گروه در ماه ژانویه تنها 64 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به میانگین 27.98 میلیون بشکه در روز رسید.

ونزوئلا و لیبی که بخشی از توافق فراوری اوپک پلاس نیستند، به ترتیب شاهد کاهش فراوری خود به مقدار 51 هزار بشکه در روز و 45 هزار بشکه در روز بودند.

نیجریه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با افزایش فراوری به ترتیب 81 ، 54و 44 هزار بشکه در روز، باعث افزایش عرضه بیشتر شدند. اوپک منظره خود را برای رشد عرضه غیراوپک برای سال 2022 بدون تغییر گذاشت و انتظار داشت که همچنان 3.02 میلیون بشکه در روز در سال رشد کند. به طور مشابه، برآوردهای رشد تقاضای جهانی بدون تغییر باقی ماند و اوپک پیش بینی کرد تقاضا در امسال 4.15 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

فلزات

بازار فلزات روز پنجشنبه با افزایش بیش از حد انتظار رشد اعتباری چین و داده های وام های تازه یوان افزایش یافت. بعلاوه انتظارات رو به رشد برای بهبود تقاضا از بخش املاک کشور چین موجب بهبود بازار فلزات شد. با این حال، فلزات، همراه با مجموعه گسترده تر کالاها، در معاملات صبح امروز پس از انتشار CPI فراتر از اجماع در ایالات متحده تحت فشار قرار گرفتند. این امر احتمالاً بر فدرال رزرو ایالات متحده فشار می آورد تا در خصوص افزایش نرخ بهره، تهاجمی تر عمل کند و احتمال افزایش 50 واحدی در ماه مارس را افزایش می دهد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32838

به "افزایش فشار های فدرال بر بازار کامودیتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشار های فدرال بر بازار کامودیتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید