افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت با حضور استادان در فرصت های مطالعاتی صنعتی

به گزارش مجله آزمون اول، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: کوشش برای ارتباط هرچه بیشتر با صنعت و اعزام اعضای هیئت علمی به فرصت های مطالعاتی صنعتی از برنامه های علمی پژوهشی این دانشگاه است.

افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت با حضور استادان در فرصت های مطالعاتی صنعتی

حسین مظاهری در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک و برنامه های پیش روی این حوزه اظهار کرد: با وجود مسائل مختلفی که در حوزه پژوهش به ویژه از نظر جذب و تخصیص بودجه پژوهشی داشته ایم، توانسته ایم با افزایش تعاملات با اعضای هیئت علمی و ایجاد انگیزه بین خبرنگارانن، زمینه را برای پیشنهاد طرح های پژوهشی کاربردی و مشارکتی با سازمان ها، مؤسسات و به ویژه صنعت فراهم آوریم.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: در 6 ماه دوم سال 98 سه طرح با ارزش بالغ بر 2 میلیارد تومان برای جذب سرمایه گذار به سازمان مرکزی دانشگاه معرفی شده اند.

وی اضافه نمود: کوشش بر این است که تا حد امکان طرح های پژوهشی درون و برون دانشگاهی را به سمت کاربردی شدن و فراوری محصولات دانش بنیان سوق بدهیم، علاوه بر این در زمینه خاتمه نامه های دانشجویی کوشش شده که با پایش دقیق عنوان رساله ها و خاتمه نامه ها از انجام کارهای تکراری اما با عنوان های متفاوت در حوزه پژوهش جلوگیری گردد.

تشویق دانشجویان و استادان به انتخاب اولویت های پژوهشی سازمان ها و مراکز صنعتی

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به خبرنگاران گفت: کوشش برای ارتباط هرچه بیشتر با صنعت و اعزام اعضای هیئت علمی به فرصت های مطالعاتی صنعتی از دیگر برنامه هایی است که برای تعمیق ارتباط دانشگاه با صنعت و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های دانشگاه و صنعت مد نظر این دانشگاه است.

مظاهری اظهار کرد: ترغیب و تشویق دانشجویان و استادان به انتخاب اولویت های پژوهشی سازمان ها و مراکز صنعتی در قالب خاتمه نامه ها و رساله های دانشجویی تحصیلات تکمیلی و انجام طرح های تحقیقاتی درون و برون دانشگاهی دستور کار اصلی این حوزه است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک درباره مجلات پژوهشی و تحقیقات علمی و طرح های درون و برون دانشگاهی (با نگاه آماری) یادآور شد: در زمینه طرح های برون دانشگاهی در طول سه سال گذشته 10 پروژه برون دانشگاهی با اعتبار حدود 400 میلیون تومان توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک اجرا شده است.

مظاهری با بیان اینکه اکنون چهار طرح درون دانشگاهی در حال اجراست، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک دارای مجله های مختلفی در شاخه های فنی، علوم انسانی، مدیریت و کشاورزی است که از میان آنها مجله مکانیک و مجله مدیریت اقتصادی مورد تأیید وزارتین و مجله حشره شناسی ISI-listed است.

4117/4062/

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11314

به "افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت با حضور استادان در فرصت های مطالعاتی صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت با حضور استادان در فرصت های مطالعاتی صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید