اخبار کرونا در چند خط؛ راز شکست کرونا از زبان پیرزن 107 ساله!

به گزارش مجله آزمون اول، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 23 میلیون و 121 هزار و 366 نفر گذشته است و تعداد 803 هزار و 223 نفر هم جان باخته اند.

اخبار کرونا در چند خط؛ راز شکست کرونا از زبان پیرزن 107 ساله!

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در سراسر جهان است:

*رییس سازمان جهانی بهداشت در گفت و گویی که روز گذشته انجام داد تاکید کرد که پاندمیک ویروس کرونا احتمالا تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت؛ یعنی همانند آنفولانزای سال 1918 در اسپانیا. اما وی این را هم گفت که پیشرفت های فعلی در جهانی فناوری و پزشکی می تواند جهان را قادر سازد که ویروس را در مدت زمان کوتاه تر متوقف کند.

*متخصصان مراقبت های مقدماتی، پرسنل خدمات اورژانس و کلیه کادر درمانی نخستین افرادی در جهان هستند که واکسن کرونا را دریافت می کنند. تیم در مرکز تهیه بهداشت دانشگاه جان هاپکینز توصیه می کند که افرادی که در ساخت و توزیع واکسن کار می کنند نیز باید در رده اول باشند. در گزارش این مرکز آمده است: دلیل اصلی قرار دادن این افراد در گروه های واکسیناسیون در ردیف 1 این است که اولویت بندی آنها احتمالاً از شیوع بیشتر جلوگیری می کند.

*محققان دانشگاه کالیفرنیا هشدار دادند که آتش سوزهای اخیر در این ایالت ذرات دود را تا صدها مایل پراکنده می کند که این باعث آسیب پذیری افرادی دارای مسائل تنفسی در برابر ویروس کرونا خواهد شد.

*آمار تست های اشتباه در بریتانیا بالاتر رفته است و بسیاری از افرادی که مثبت هستند، منفی تشخیص داده شده اند. ارزیابی ها حاکی از آن است که روزانه 2 هزار و 400 نفر در بریتانیا مبتلا به کرونا می شوند.

*ابتلا به کرونا بار دیگر در فرانسه اوج می گیرد. در طول یک شبانه روز 4 هزار و 700 نفر مبتلا شدند. شرایط در ایتالیا نیز نگران کننده است و بیم آن می رود بار دیگر این کشور تحت تاثیر شیوع شدید ویروس کرونا قرار بگیرد.

*نرخ ابتلا به کرونا در محلات فقیرنشین نیویورک بیشتر از دو برابر نرخ ابتلا در محلات ثروتمند نشین ارزیابی شده است.

*شرکت داروسازی جانسون در ماه سپتامبر بزرگ ترین آزمایش واکسن کرونا را انجام می دهد. واکسن کرونای ساخته شده از سوی این شرکت بر روی 60 هزار داوطلب آزمایش خواهد شد.

*نیمی از مردم انگلیس در یک نظرسنجی نشان دادند در صورت عرضه شدن واکسن کرونا به بازار فرزندان کوچک خود را واکسیناسیون نمی کنند.

*محققان همچنان هشدار می دهند که حرف زدن به خصوص با صدای بلند نقش زیادی در شیوع ویروس کرونا دارد. قطرات بزاق آلوده به ویروس کرونا از دهان افرادی که مبتلا به این ویروس هستند به راحتی با بلند حرف زدن به محیط انتقال پیدا می کند.

*یک پیرزن 107 ساله بریتانیایی که به تازگی بیماری کرونا را شکست داده راز طول عمر خود و موفقیتش در شکست ویروس کرونا را خوردن روزی یک پرتقال معرفی کرده است!

*شواهدی که اثبات می کند داروی مخصوص مقابله با مالاریا یعنی هیدروکسی کلروکین تاثیری بر جلوگیری از کرونا ندارد روز به روز بیشتر می شود. این دارو پیش از این از سوی رییس جمهور آمریکا به عنوان بهترین راه حل برای مبتلا نشدن به کرونا عنوان شده بود.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15178

به "اخبار کرونا در چند خط؛ راز شکست کرونا از زبان پیرزن 107 ساله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط؛ راز شکست کرونا از زبان پیرزن 107 ساله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید