آشنایی با رفتارهایی که مهمانداران از آنها فراری هستند

به گزارش مجله آزمون اول، هواپیما، سریعترین وسیله حمل و نقل عمومی بوده که در بسیاری از سفرها، خصوصا در جهتهای طولانی از آن استفاده می شود. از این رو، می توان گفت امروزه اغلب افراد سوار هواپیما شده و از آن برای رسیدن به مقصد استفاده کرده اند. همانطور که دیده اید، هواپیماها چند مهماندار دارند که در طول جهت از مسافران پذیرایی کرده و نکات ایمنی را به آنها گوشزد می کنند. مهمانداران معمولا بسیار مودب با شما برخورد کرده و با صبر و حوصله به درخواست هایتان پاسخ می دهند. اما، ما در مقابل این رفتار خوب و مهربان آنان چه برخوردی از خود نشان می دهیم؟ در این بخش رفتارهایی که باعث ناراحتی مهمانداران هواپیما می شوند را عنوان خواهیم کرد. پس، تا خاتمه مقاله رفتارهایی که مهمانداران از آنها فراری هستند ما را همراهی کنید.

آشنایی با رفتارهایی که مهمانداران از آنها فراری هستند

عدم توجه به توصیه های مهمانداران

یکی از رفتارهایی که مهمانداران از آنها فراری هستند، عدم توجه به حرف و توصیه های ایمنی آن هاست. توجه به روشن بودن علامت کمربند یا خاموش کردن وسایل الکترونیک در هنگام فرود از جمله مواردی بوده که مهمانداران به مسافران هواپیما گوشزد می کنند. برخی از افراد به این نکات توجهی نداشته و توصیه های ایمنی مهمانداران را نادیده می گیرند. الی لاوت (Ally Lovett) یکی از مهماندارانی بوده که از رفتار مسافران و عدم اهمیت به حرف هایشان ناراحت شده و آن را یکی از آزاردهنده ترین رفتارهای آنان می داند. الی می گوید اصلا نمی دانم آن ها صدای مرا می شوند یا خیر؟ گاهی لازم است چندبار تذکر دهم تا به حرف هایم گوش دهند. امیلی کیتلی نیز مهماندار دیگری است که ناراحتی خود را از عدم توجه به توصیه و نکات ایمنی بیان می کند. امیلی نبستن کمربند را یکی از بدترین رفتارها معرفی کرده و از مسافران می خواهد در هنگام بلند شدن یا فرود هواپیما این نکته را رعایت کنند. او می گوید بستن کمربند ایمنی الزامی بوده و تا حالیکه چراغ گمربند مشخص هست، مسافران باید بر روی صندلی خود بنشینند. این یک قانون بوده و رعایت آن الزامی است. با این حال برخی از مسافران نسبت به این مسئله بی توجه بوده و در هنگام روشن بودن چراغ کمربند در راهروی هواپیما یا سرویس بهداشتی هستند.

عدم رعایت نظافت در هواپیما

رعایت نظافت در هر مکانی الزامی است. این نکته در داخل هواپیما که یک محیط بسته و نسبتا کوچکی بوده، بهای بیشتری پیدا می کند. مهمانداران اغلب در هنگام رفت و آمد در راهرو یک کیسه زباله به دست دارند و از مسافران می خواهند تا زباله هایشان را در کیسه بریزند. همچنین، شما می توانید از مهماندار بخواهید نزد شما بیاید و زباله تان را جمع آوری نماید. با این حال، برخی از افراد زباله هایشان را در کیسه صندلی جلویی شان می ریزند و با این کار باعث ناراحتی مهماندار می شوند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورت هرگونه مسئله ای با مهماندار صحبت کرده و موضوع را فورا به او بگویید. این مسئله خصوصا زمانیکه دچار حالت تهوع می شوید یا مسئله ای مانند آن دارید، اهمیت بیشتری دارد.

معطل کردن در راهروی هواپیما

یکی از توصیه های مهمانداران به مسافران، تخلیه راهروی هواپیما و نشستن بر روی صندلیشان است. همانطور که می دانید راهروی هواپیما بسکمک باریک بوده و ایستادن مسافر در راهرو به هر دلیلی باعث بسته شدن راه و معطل نگه داشتن دیگران می گردد. برخی از افراد به این نکته توجه ندارند. در راهروی هواپیما می ایستند و از مهمانداران سوال می پرسند یا با تلفن خود صحبت می کنند. با این کار راهروی هواپیما را اشغال کرده و مانع حرکت سایر مسافران می شوند. این کار از رفتارهایی که باعث ناراحتی مهمانداران هواپیما می شوند، بحساب می آید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هنگام ورود مسافران به هواپیما جلوی درب ورودی نایستید. سریع وارد شده و با کمک مهماندار بر روی صندلی خود بنشینید. اگر قصد دارید وسایل خود را در قفسه بالای صندلیتان قرار دهید، کمی صبر کنید تا مسافران سرجای خود بنشینند یا هرچه سریعتر این کار را انجام دهید. آنگاه هیچ مسافری معطل مرتب کردن کیف و وسایل شما نخواهند ماند و مهمانداران نیز برای کمک به مسافران راحت تر خواهند بود. از پرسیدن سوالات غیرضروری در هنگام ورود خودداری کنید و اگر در شرایط اضطراری قرار ندارید، از سرویس بهداشتی نیز استفاده نکنید. می توانید این کارها را پس از استقرار مسافران بر روی صندلی هایشان و خلوت شدن هواپیما انجام دهید. با این کار هم به خودتان و هم به دیگران احترام گذاشته اید.

رفتار غیرمودبانه

رفتار مودبانه یکی از مهمترین مواردی است که در هر شرایطی باید رعایت کنید. حتی اگر خسته هستید یا حوصله ندارید، نباید برخورد بدی با مهمانداران داشته باشید. آنها نیز مانند شما مسافت طولانی را طی کرده و درگیر کارهای زیادی هستند. پس خواسته های خود را با نهایت ادب مطرح کنید و برای انجام شدن آن کمی صبر و حوصله به خرج دهید. گاهی ممکن است مهمانداران درگیر کارهایی باشند که الویت بالاتری دارند، اما حتما در اولین فرصت ممکن به خواسته شما نیز پاسخ خواهند داد. برای داشتن رفتاری مودبانه با مهمانداران هواپیما کافیست تنها چند نکته ساده را رعایت نمایید:

1 - در هنگام ورود و خروج سلام و خداحافظی را از قلم نیاندازید.

2 - زمانیکه مهماندار در کنار شماست، هدفون را از روی گوش خود برداشته و خوب به حرف های او گوش کنید.

3 - اگر درخواستی دارید، برای بیان آن از کلمه لطفا استفاده کنید.

4 - زباله هایتان را به مهمانداران ارائه دهید.

تردید در انتخاب نوشیدنی و نوع قهوه

قبل از اینکه مهماندار کنار شما بیاید و درخواستتان را برای سفارش چای یا قهوه دریافت کند، قصد کنید و خواسته خود را صریح بیان کنید، اینکه چه نوشیدنی میل دارید و قهوه خود را با چه میزان شیر و شکر می خواهید. مهمانداران باید از تمامی مسافرین برای نوع چای یا قهوه مورد نظرشان سوال کنند و این سبب می گردد تا زمان سرو نوشیدنی صبحگاهی کمی طولانی گردد. پس، سفارشتان را واضح بیان کنید تا مهمانداران بتوانند سریعتر نوشیدنی تان را آماده کرده و برایتان سرو کنند.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9375

به "آشنایی با رفتارهایی که مهمانداران از آنها فراری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با رفتارهایی که مهمانداران از آنها فراری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید