آخرین خبرها از بخشودگی های مالیاتی، افزایش درآمدهای مشمول مالیات

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه های کوچک برای اشخاص حقیقی از 100 به 200 میلیون تومان و حقوقی از 300 به 500 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

آخرین خبرها از بخشودگی های مالیاتی، افزایش درآمدهای مشمول مالیات

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا درباره یاری سازمان امور مالیاتی به اصنافی که از شرایط فعلی کشور در اثر شیوع کرونا آسیب دیده اند، گفت: فشار سنگین شرایط فعلی بر دوش اصناف و کسب و کار را نمی توان نادیده گرفت، به این دلیل ما معتقدیم نظام دریافت مالیات هم باید مطابق با توان پرداخت صنوف تغییر یابد.

وی ادامه داد: در راستای اعمال تغییرات نظام پرداخت مالیات از سوی اصناف، تا آنجا که در اختیار سازمان امور مالیاتی بود اعمال نظر و دستور دادیم و بخش دیگر که از اختیارات ما خارج بود به شورای عالی هماهنگی مالی ارجاع دادیم و امیدواریم که در جلسه سران قوا مجوز اعمال تغییرات داده گردد.

پارسا که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، اظهار کرد: بحث هیات های حل اختلاف در سال 1398 برای اشخاص حقیقی تعطیل اعلام شده و اشخاص حقوقی را هم به مدیران کل امور مالیاتی استان ها واگذار کردیم تا متناسب با شرایط تصمیم مقتضی بگیرند. این بدان معناست که رسیدگی به پرونده های مالیاتی به سال 99 موکول می گردد.

وی درباره بخگرددگی مالیاتی برای جرایم قابل بخشش هم گفت: این بخگرددگی ها تا سرانجام اسفند در بخش فراوری 90 درصد و دربخش خدمات 80 درصد بود، اما در شرایط فعلی این بخگرددگی ها سه ماه تمدید شده است. همچنین اوراقی را که قطعیت آنها از 12 بهمن به بعد به قطعیت می رسند مشمول 100 درصد بخگرددگی تا سرانجام خرداد 99 خواهند شد.

پارسا همچنین از قطعی شدن تسهیلات به بنگاه های کوچک اطلاع داد و اضافه کرد: برای اشخاص حقیقی از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش خواهد یافت و دیگر نیازی هم به استعلام مالیاتی نخواهد بود. برای اشخاص حقوقی هم میزان تسهیلات از 300 به 500 میلیون تومان افزایش خواهد یافت و این ارقام از شنبه ابلاغ خواهد شد.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7646

به "آخرین خبرها از بخشودگی های مالیاتی، افزایش درآمدهای مشمول مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از بخشودگی های مالیاتی، افزایش درآمدهای مشمول مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید